مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ارتقاء وضعیت اقتصادی ایتام تحت پوشش کمیته امداد با کمک خیران

کد خبر: ۸۸۶۰۳۲۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرحهای مشارکتی در کمیته امداد استفاده از ظرفیت خیران درکمک به بهبود وضعیت معیشتی مددجویان تحت پوشش این نهاد است، اظهار کرد: یکی از این طرح ها طرح اکرام است که در آن خیران با تقبل بخشی از هزینه‌های ایتام تحت پوشش کمیته امداد به صورت ماهیانه مبالغی را به منظور کمک به این ایتام به حساب آنها واریز می کنند.

هدایت صفری افزود: مشارکت خیران در طرح اکرام موجب می شود خدمات اثربخشی به این گروه از جامعه هدف کمیته امداد ارائه شود .

وی با بیان اینکه کمک به ایتام و نیازمندان از تأکیدات دین مبین اسلام و جزو آموزه های دینی مسلمانان است، تصریح کرد: با کمک خیران به ایتام تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح اکرام ضمن ارتقاء وضعیت اقتصادی این گروه از جامعه هدف اعتماد به نفس نیزدر آنها احیاء می شود .

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان تعداد ایتام تحت پوشش این نهاد را یک هزار و 477 نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 10هزار نفر از خیران زنجانی در قالب طرح اکرام حمایت از این تعداد از ایتام تحت پوشش کمیته امداد را عهده دار هستند.

وی مشارکت حامیان طرح اکرام را در این طرح در استان مطلوب توصیف کرد و گفت : خیران زنجانی در سال گذشته مبلغ 39 میلیارد و 312 میلیون ریال به منظور کمک به ایتام تحت حمایت این نهاد مساعدت کرده اند .

صفری با اشاره به اینکه با همراهی و مشارکت مطلوب حامیان سرانه دریافتی هریتیم تحت پوشش کمیته امداد 218 هزارتومان است ، اضافه کرد: برنامه ریزی شده است با توسعه این طرح و افزایش تعداد حامیان در سالجاری این مبلغ در پایان سال به 300هزار تومان برسد.

وی تصریح کرد : طبق آمارهای موجود میزان سرانه دریافتی ایتام نسبت در پایان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 37 درصد افزایش داشته است .

ارسال نظرات