مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

رسیدگی به ایتام و نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام است

رسیدگی به ایتام و نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام است و در ماه رمضان فضای بسیار مناسبی برای توسعه طرحهای اکرام و محسنین در استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۶۱۰۷۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در بازدید از مرکز نیکوکاری امیرالمومنین (ع) محله فرودگاه شهر زنجان ضمن تشریح برنامه های این نهاد درماه مبارک رمضان بر استفاده بیشتر از این ظرفیت این ماه برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه هدف تاکید کرد.

هدایت صفری در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه خدمات این نهاد دربخش های مختلف به جامعه هدف با مشارکت خیران اثر بخش تر می شود ، گفت : رویکرد کمیته امداد استفاده از حضور و مشارکت مردم به منظور ارائه خدمات موثر و هدفمند به نیازمندان در تمامی برنامه های این نهاد است .

وی اظهار داشت: اگر نیاز جامعه هدف در حوزه های مختلف به درستی تبیین شود و فضاسازی لازم در این بخش انجام شود مشارکت مردم در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد افزایش پیدا می کند.

صفری به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت معنوی ماه رمضان در حوزه ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی صحیح و حرکت منسجم و کارتیمی و جهادی می توان از فضای ماه رمضان در کارهای خیرخواهانه بیشترین استفاده را به نفع جامعه هدف کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به برنامه های پیش بینی شده برای ماه رمضان برای استفاده از ظرفیت و مشارکت خیران در برنامه های این نهاد نیز اشاره کرد و گفت : حامی یابی برای طرح های اکرام ومحسنین از طرح های مهم اجرایی کمیته امداد در ماه رمضان است .

وی با بیان اینکه رسیدگی به ایتام و نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام است و در این ماه فضای بسیار مناسبی برای توسعه طرحهای اکرام و محسنین در استان وجود دارد ، ادامه داد : هدف گذاری لازم برای جذب حداقل یک درصد از جمعیت هرشهرستان به عنوان حامی طرح اکرام انجام شده است .

صفری با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع نیاز است فضاسازی لازم در بخش های مختلف انجام شود ، تاکید کرد : استفاده از ظرفیت بانوان خیر ، مجالس و محافل قرآنی ، مساجد ، پایگاههای بسیج به ویژه شب های قدر فرصت مناسبی برای تبیین موضوع و جذب حامیان و خیران در طرح های کرام و محسنین است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یکی از برنامه های مهم این نهاد در ماه رمضان را اجرای طرح اطعام برای مددجویان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و ادامه داد : این طرح نیز با استفاده از مشارکت خیران در قالب برپایی سفره های افطاری و تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی در بین نیازمندان در کمیته امداد اجرایی می شود .

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح های مشارکتی و توسعه این طرح ها در ماه رمضان رسیدگی بیشتر به خانواده های نیازمند و کمک به بهبود معیشت این خانواده ها در این ایام است ، تاکید کرد : باید با برنامه ریزی منسجم و هدفمند زمینه مشارکت بیشتر خیران در برنامه های محرومیت زدایی این نهادرا به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت ماه رمضان به نفع جامعه هدف فراهم کنیم.

صفری یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای ایام ماه رمضان را دیدار از خانواده های تحت حمایت این نهاد در قالب طرح مفتاح الجنه اعلام کرد و افزود : هدف گذاری شده است از تعداد چهار هزار و 500 خانواده ی تحت حمایت این نهاد در سطح استان با حضور خیران و مسئولان در این ایام دیدار شود .

وی تصریح کرد : اجرای این طرح به منظور آشنایی بیشتر خیران از خدمات این نهاد و نیاز های موجود در جامعه هدف شده و مشارکت مردم را در برنامه های کمیته امداد افزایش خواهد داد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد 18 مرکز نیکوکاری فعال با محوریت مساجد در استان وجود دارد ، افزود : خیران زنجانی در سال گذشته مبلغ 35 میلیارد و 163 میلیون ریال از طریق این مراکز به نیازمندان مساعدت کرده اند.

وی میزان مساعدت مردم به نیازمندان را در سال 94 از طریق این مراکز 18میلیارد و 312 میلیون ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: مشارکت خیران زنجانی در قالب مراکز نیکوکاری در برنامه های این نهاد در سال گذشته نسبت به سال 94 رشد 92 درصدی داشته است .

ارسال نظرات