خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون‌ است

صدر الساداتی با بیان اینکه امضای سند ۲۰۳۰ یک کاپیتولاسیون فرهنگی است گفت: وقتی رئیس دولت یازدهم در مناظرات انتخاباتی به بهانه کسب آراء بیشتر به نمادها، نهادها و ارزشهای انقلاب اسلامی حمله می‌کند؛چگونه دولتش می‌تواند حامی فرهنگ غنی انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۸۶۱۱۰۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دولت یازدهم در آستانه آخرین روزهای کاری خود قرار گرفته است. در بخش فرهنگی دولت یازدهم همانند هر دولت دیگری دارای نقاط مثبت و منفی بود. در این مورد با حجت‌الاسلام والمسلمین  سید روح الله صدرالساداتی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت‌و‌گو کردیم.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در مورد عملکرد فرهنگی دولت یازدهم گفت: نقدهای جدی در عملکرد فرهنگی دولت یازدهم وجود دارد و در این زمینه اگر بخواهیم به یک مورد بپردازیم؛ امضای سند 2030 است . این سند، نظام آموزشی را  وابسته می‌کند و زیر نظر نظام  سلطه قرار می‌دهد.
جوانترین عضو مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه در سند 2030 آمده است که آموزش دین و قرآن در مدارس صورت نگیرد گفت: در واقع نظام آموزشی خود را دو دستی تقدیم نظامی کردیم که ضد دین، قران و اسلام است.

وی با بیان اینکه امضای این سند ما حصل رویکرد فرهنگی، آموزشی دولت یازدهم است گفت: مقام معظم رهبری در سخنانشان به شدت امضای محرمانه این سند را محکوم کردند.
صدر الساداتی با انتقاد از محرمانه امضا شدن سند 2030 گفت: اگر مسئولان دولتی این اشکالاتی که امروزه مطرح است، رد می‌کنند و ادعای بومی سازی سند با فرهنگ بومی اسلامی دارند؛ چرا  سند را محرمانه امضا کردند و جزئیات آن را برای نهادهای زیربط و افکار عمومی نشکافتند و پس از انتقادات فراوان، از تطبیق دادن آن با فرهنگ اسلامی و عدم الزام آور بودن مفادی از آن که مخالف فرهنگ اسلامی است سخن گفتند.

وی با بیان اینکه امضای سند 2030 یک کاپیتولاسیون فرهنگی است گفت: وقتی رئیس دولت یازدهم در مناظرات انتخاباتی به بهانه کسب آراء بیشتر به نمادها، نهادها و ارزشهای انقلاب اسلامی حمله می‌کند؛چگونه دولتش می‌تواند حامی فرهنگ غنی انقلاب اسلامی باشد.
استاد سطوح عالیه حوزه علمیه قم با بیان اینکه زمان امضای قرداد ننگین کاپیتولاسیون گذشته است و اکنون به برکت مجاهداتهای امام خمینی (ره) و خون شهیدان نظام مقتدر جهموری اسلامی حاکم شده است گفت:‌ امضای قرداد 2030 نه تنها با استقلال کشور منافی است، از آن مهمتر به روح فرزندان عزیزمان آسیب می‌زند؛ چراکه باید فرزندانمان را در اختیار بیگانگان بگذاریم که آنها را تربیت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها