یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت جدید، امنیت و پایداری شغلی کارگران را مورد توجه قرار دهد

جلال بازرگان گفت: دولت جدید باید بتواند انگیزه همکاری دو جانبه مابین کارگران و کارفرمایان برقرار سازد باید امنیت شغلی کارگران را مورد توجه قرار دهد تا فعالیت‌های اقتصادی دوباره رونق بگیرد.
کد خبر: ۸۸۶۱۳۰۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲

جلال بازرگان اقتصاددان و استاد دانشگاه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت جدید باید بتواند قانون کار در کشورمان را با ایجاد سازوکار های مناسب برای همکاری مشترک کارگران و کارفرمایان جهت رسیدن به حداکثر بهره وری را در نظر بگیرد. مردم رفع بیکاری ، مبارزه با فساد و ساده زیستی را از رییس جمهور کشورمان مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت جدید باید بتواند انگیزه همکاری دو جانبه مابین کارگران و کارفرمایان برقرار سازد افزود: امنیت و پایداری شغلی باید افزایش پیدا کند. نباید به دشمن داخلی و خارجی در حوزه های مختلف اقتصادی اعتماد کند از اینرو باید الزامات مورد توجه در نظام را  به روشنی دریافته و عملیاتی کند. این در حالی است که دشمن دیرینه نظام جمهوری اسلامی قسم یاد کرده است تا در موارد مختلف با بکارگیری ابزارهای مختلف بتواند اعتماد مردم را نسبت به نظام کاهش دهد. پس در حوزه های اقتصادی هم نباید تحت فریب دسیسه های دشمن قرار گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: دولت جدید، باید امنیت شغلی کارگران را مورد توجه قرار دهد تا موجب شود از این طریق فعالیت‌های اقتصادی  دوباره رونق بگیرد، چرخش مداوم روند سرمایه گذاری و کارآفرینی و رشد و توسعه اقتصادی و نیز توزیع عادلانه ثروت در جامعه شود. دولت جدید از فساد اقتصادی تبعیت نکرده و اقدامات جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی را بکار بندد.

این ستاد دانشگاه خاطر نشان کرد: امنیت شغلی، افزایش حقوق کارگران از جمله شایع ترین مطالبات در تجمعات اعتراضی کارگری است لذا اشتغالزایی یکی از رایج ترین و گسترده ترین اهداف مورد انتظار مردم از رییس جمهور کشورمان است. رییس جمهور  باید درصدد انجام کار برای مردم و با مردم باشد. این در حالی است که در دولت یازدهم دستاوردی جز یاس و نومیدی برای مردم در این مدت فعالیت چهار ساله نداشته است و اغلب مردم را رنج می‌دهد. باید در همه شرایط منافع مردم و مصالح نظام را دمد نظر قرار دهد. برنامه های مدون برای دفاع و افزایش حقوق کارگران را داشته باشد و  اقتصاد مقاومتی را با توجه  به پتانسیل درونی کشورمان عملیاتی کند.

بازرگان افزود: رسیدگی به طبقات محروم جامعه را از یاد نبرد. اقتصاد کشورمان را با روحیه ستیزه جویی از اقتصاد افغانستان و لیبی متمایز کند این در حالی است  که  دشمن درصدد است تا از طریق نفوذ رشد اقتصادی در کشورمان شکل نگیرد چراکه دشمن فقر ، فساد، ناامنی و ایجاد تشنج امنیتی را در برنامه های مبارزاتی خود قرار داده است. اقتصاد افغانستان کنونی  از جایی نشات می‌گیرد که به دشمن یعنی آمریکا اعتماد کردند.

وی گفت: دولت جدید باید به ارائه خدمات و کیفیت تولید محصولات مختلف اهمیت دهد و از سویی دیگر هم بتواند کمک به ساختارهای اقتصادی لازم جهت توسعه بنگاه های اقتصادی و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار و رفاه مطلوب را برای کارگران و سایر نیروهای انسانی را داشته باشد.

این اقتصاددان در خاتمه افزود: دولت جدید  ، به آرمان های امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب پایبند باشد  و جریان های اصیل انقلابی را تخریب نکند که در غیر اینصورت خسرالدنیا و الاخره خواهد شد.

ارسال نظرات