نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

3 برابر کردن حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد در آستانه انتخابات خرید رأی نیست؟!/ بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی اشرافی‌گری است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با اجرای برنامه ششم موافقت نکرد و بار مالی برایش داشت، گفت : حال چه شده که از فروردین ماه یک باره حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد را سه برابر کرده است ؟ آیا این خرید رأی نیست؟!
کد خبر: ۸۸۶۱۳۲۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حاجی بابایی در همایش «تغییر به نفع مردم» که در حسینیه امام(ره) همدان برگزارشد در جمع حامیان حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مشکلات کشور اظهار داشت : در سال گذشته حرکتی در کشور شکل گرفت و آن این بود که وضع موجود در شأن جمهوری اسلامی نیست و باید به این وضع خاتمه داد به همین دلیل نیروهای انقلاب در سراسر کشور به دنبال یک اجماع بودند.

وی با بیان اینکه هدف اساسی نیروهای مردمی انقلاب در مرحله اول اجماع و کنار هم قرا گرفتن و در مرحله بعدی ریاست جمهوری است، گفت : ریاست جمهوری یک فرع است تا نیروهای انقلاب در کنار هم قرار گیرند.

رئیس کمیسون تلفیق برنامه ششم با عنوان اینکه با ایجاد وحدت در بین نیروهای انقلاب ، اولین سنگرها فتح شده است، افزود: دکتر قالیباف و دکتر میر سلیم در حمایت از حجت الاسلام رئیسی از عرصه انتخابات کنار کشیدند و این نشانه وحدت در بین انقلابیون است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که کشوربرای خروج از مشکلات نیاز به برنامه دارد که باید آن را دولت بنویسد و اگر ننوشت باید مجلس آن را بنویسد، عنوان کرد: دولت در این خصوص اقدامی انجام نداد بنابراین برای اولین بار برنامه ششم توسعه را در طول 6 ماه کامل در مجلس نوشتیم تا امر رهبری اجابت شود.

حاجی بابایی با عنوان اینکه در صورت اجرای برنامه ششم مشکلات کشور حل می شود، تصریح کرد : در این برنامه ششم به دنبال آن هستیم که در کشور وضعیت محرومین تعیین تکلیف شود، بنابراین در تدوین برنامه تصمیم بر این شد که حقوق افراد تحت کمیته امداد و بهزیستی سه برابر، حقوق بازنشستگان و کارمندان و کارگران همسان سازی شود و علاوه بر آن برای ایثارگران و خانواده شهدا قانون کامل نوشتیم.

وی با بیان اینکه دولت با اجرای برنامه ششم موافقت نکرد، گفت : دولت طی نامه ای به رهبری اظهار کرد که قدرت اجرایی این برنامه را نداریم چرا که این برنامه 600 هزار میلیارد تومان بار مالی بر دوش دولت تحمیل می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شواری نگهبان برنامه ششم را تایید کرده اما تا به امروز رئیس جمهور آن را امضاء و ابلاغ نکرده است، اظهار کرد : حال چه شده که از فروردین ماه یک باره حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد را سه برابر کرده حتی این پول را به کمیته امداد نداده بلکه مستقیم از سازمان مدیریت به خانه های مردم ریخته است ؟ آیا این خرید رای نیست؟!

*در این دولت جیب مردم خالی و جیب بعضی‌ها خیلی پر شده است!

وی با بیان اینکه درآمد دولت در طول این چهار سال به میزان 800 هزارمیلیارد تومان بود ، تصریح کرد : این در حالی است که در سال 91 در دولت قبل درآمد 100 هزار میلیارد تومان بود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه با درآمد 800 هزار میلیارد تومانی هیچ گونه حرکت عمرانی در کشور شکل نگرفت، تاکید کرد : علاوه بر این بیکاری در کشور افزایش و جیب مردم خالی شده ، البته جیب بعضی‌ها خیلی پر شده است!

وی با اشاره به افزایش قیمت های بنزین، گازوئیل، آب و برق میزان درآمد ایجاد شده از این ناحیه برای دولت را 87 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و بیان داشت : از این میزان در امد فقط 35 هزار میلیارد به مردم داده شد ، حال وقتی حجت السلام رئیسی قول افزایش یارانه ها برای دهک های پایین را می دهد ، اقایان فورا می گویند از کجا این پول تامین می شود ؟ اگر این اقدام صورت گیرد قطعا اب و برق گران می‌شود؟! در جواب انها می گوییم اگر این اقدام صورت پذیرد هیچ چیزی گران می شود بلکه پاداش یک میلیاردی و حقوق‌های میلیاردی 200 و میلیون تومانی عده ای کم می‌شود.

حاجی بابایی با ابراز اینکه 50 هزار میلیارد تومان از پول کمیته امداد به حساب خزانه وایز نشده افزود : یک معلمی پاداش پایان خدمت خود را سه سال بعد می‌گیرد اما از همین محل شخصی 1 میلیارد و 200 میلون تومان پاداش پایان خدمت می گیرد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در سال گذشته مبنی بر ایجاد 650 هزار شغل در کشور تصریح کرد : این را هم می‌پذیریم ، اما نرخ بیکاری از 4 سال قبل ، از 9 درصد به 12.6 درصد رسیده و هم اکنون 3 میلیون و 300 هزار بیکار در کشور وجود دارد.

رئیس کمیسون تلفیق برنامه ششم با عنوان اینکه اگر سالانه یک ‌میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شود رشد صفر می‌شود، اظهار کرد : اگر دولت 650 هزار شغل ایجاد کرده باشد باز هم سالانه 550 هزار نفر به بیکار‌های کشور اضافه شده است.

وی در همین خصوص با ابراز اینکه اگر هر دولتی که سر کار بیاید نتواند در سال یک میلیون و 500 شغل ایجاد کند تعداد بیکاران افزایش خواهد یافت، اضافه کرد : رئیس جمهور اظهار کرد که تمام امکانات کشور را به کار می‌گیرم تا 950 هزار شغل ایجاد کنیم، اگر حرف او را بپذیریم معنایش این است که 250 هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود.

* لازمه اجرایی شدن برنامه ششم وجود دولتی مقتدر و جهادی است

حاجی بابایی ضمن اعلام حمایت از حجت الاسلام رئیسی، با عنوان اینکه برای انقلاب و نظام به ایشان رأی خواهد داد با مخاطب قرار دادن مردم دارالمومنین همدان تاکید کرد : تعصبی نمی‌گوییم به آقای رئیسی رای بدهید، بلکه مطئمنم دولت ایشان ارزش های نظام را جلو می برد اما اگر دولت فعلی چهار سال دیگر سرکار بیایید قطعا هم گرانی و هم بیکاری بیشتر می‌شود.

وی لازمه اجرایی شدن برنامه ششم را وجود دولتی مقتدر و جهادی دانست و عنوان کرد : اگر این چنین دولتی سر کار نیاید نمی‌تواند برنامه ششم را اجرایی کند.

وی با اشاره به تزریق 40 هزار میلیارد تومان پول بی ریشه در اسفند ماه سال 95 که پول و حقوق مردم را نصف کرد، گفت: نرخ تورم 12.1 درصد است حال آقایان مدعی می شوند که نرخ تورم پایین آمده است.

رئیس کمیسون تلفیق برنامه ششم با عنوان اینکه یک هزار و 500 هزار میلیارد تومان پول وارد کشور شده است، یادآور شد: با این وجود آیا در طول مدت این 4 سال در کشور شاهد رشد عمرانی بودیم؟ آیا کار جدید داشتیم؟ نمی گوییم اصلا نداشتیم اما در شأن نظام نبوده است.

وی با بیان اینکه ما کسی را محکوم نمی کنیم اما دولتی می خواهیم که هیچ کدام از وزرای آن کارخانه‌داری نکند، ادامه داد : بزرگترین خیانت این است که کسی مسئول جمهوری اسلامی شود و در کنار آن به کار اقتصادی بپردازد.

وی با بیان اینکه مردم باید هر فرد نجومی بگیر اصلاح طلب یا اصول گرا را از سر کار بردارند و فکر کنند که فتح المبین است، گفت : بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی اشرافی‌گری است ، چراکه این اشرافی گری و حقوق های نجومی ریشه نظام را می‌خشکاند.
حاجی بابایی در بخش دیگر سخنان خود با محکوم کردن سند 2030 اظهار کرد : 6 سال پیش بنده در یونسکو اعلام کردم جزو کشور‌های پیشرفته هستیم که در قرآن و اسلام نسبت به زن تبعیضی وجود ندارد، و عدالت بین زن و مرد در قرآن و اسلام وجود دارد اما متاسفانه امروز شاهد سند اجرای 2030 هستیم که بر این اساس نباید در مدارس قرآن آموزش داد یا دانش‌آموزان را به اردوهای راهیان نور و یا نماز جمعه برد ، مدرسه نباید ایدئولوژیک باشد.

وی ضمن دعوت ازعموم مردم در انتخابات یادآور شد : هر آنچه در طبق اخلاص دارید در میدان بیاورید و این روز‌ها یک دقیقه سکوت نکنید چراکه نیروی ولایتمدار هستید و باید به تمام افراد با هر تفکر و اندیشه‌ای دست برابری برای نجات کشور دهید.
انتهای پیام /

ارسال نظرات