خبرهای داغ:
یادداشت؛

آیا دولت سایه جنگ را دور ساخته است؟

سابقه عملیات نظامی آمریکائی ها نشان داده است که آن ها به کشوری که کوچکترین احتمال واکنش نظامی در آن وجود داشته باشد، حمله نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۱۵۳۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بررسی عملیات چند دهه اخیر آمریکا نشان می‌دهد که کشورهای مورد هجوم آن ها یا همچون افغانستان، لیبی و سوریه کاملاً بی دفاع بوده‌اند و یا مثل عراق از عدم عکس العمل آن مطمئن بوده‌اند.

یکی از ادعاهایی که این روزها به صورت پر رنگ توسط جناب آقای روحانی و تیم یاری دهنده‌اش در سطح گسترده مطرح می‌شود دور ساختن سایه جنگ می‌باشد.

همچنین این ادعا مطرح می‌شود که نمایش موشک ها و قدرت نظامی مانعی در تصویب برجام بوده و تقویت بنیه دفاعی سایه جنگ را تقویت می‌کند.

اما این کلمات بقدری متناقض هستند که هر صاحب نظری را به تعجب وامی دارد که چطور رئیس جمهور یک کشور چنین تحلیل بی منطقی را ارائه می‌کند.

این موضوع حتی در واکنش فرد جنگ طلبی مثل ترامپ در مقابل کشور کره شمالی نیز کاملاً روشن شد. ترامپ علیرغم تهدیدات دهن پرکن، خیلی ذلیلانه ماهیت طبل توخالی خود را مشخص و آشکارا از مواضع خود عقب نشینی نمود.

در عرصه دیپلماسی و انجام مذاکرات نیز کوته فکرترین افراد می‌دانند که قدرت و برتری نظامی پشتوانه قوی دیپلماسی است و اگر دشمن مجبور به حضور در پشت میز مذاکرات شد، به مدد نمایش اقتدار نظامی و موشکی میسر شد.

آقای روحانی نباید فراموش کند که در انجام مذاکرات مربوط به برجام نیز هر بار که تیم مذاکره کننده در مقابل قلدری آمریکائی ها کوتاه می‌آمدند این اقتدار رهبری و سخنان تحکم آمیز ایشان بود که طرف مقابل را وادار به عقب نشینی و قبول مواضع جمهوری اسلامی می‌کرد و اگر پشتیبانی مقتدرانه رهبری و نمایش قدرت موشکی کشور نبود، حداقل‌های موجود در برجام نیز به دست نمی‌آمد.

نتیجه اینکه اگر سایه جنگ بر کشور مستولی شود دقیقاً حاصل اظهار ضعف و عجز دولت روحانی و تیم ضعیف او خواهد بود.

وقتی رئیس دستگاه دیپلماسی بطور علنی اعلام می‌کند که آمریکا قادر است با چند بمب همه تاسیسات ما را نابود کند، این اوج نمایش ترس از قدرت پوشالی آمریکاست و این مواضع است که دشمن را جسورتر ساخته و سایه جنگ را می‌گستراند و اگر امروز دشمنان ما جرات آن را ندارند که حتی خیال حمله به کشورمان را داشته باشند، به واسطه اقتدار نظامی و موشکی و اقتدار رهبری است. در غیر این صورت حتی لحظه‌ای حمله به کشورمان را به تأخیر نمی‌انداختند.

ح. جهانگیری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها