امام جمعه اردبیل

برخی‌ها‌ برای فرار از مسئولیت مردم را به سوء فرهنگ در رانندگی متهم می‌کنند‌

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه جاده پارس‌آباد ‌به قتلگاه تبدیل شده است، گفت: برخی‌ها‌ برای فرار از مسئولیت مردم را به سوء فرهنگ در رانندگی متهم می‌کنند‌.
کد خبر: ۸۸۶۲۰۶۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  تسنیم ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار داشت: امروز رقابت تمام شده و دوران رفاقت شروع شده و همه باید کینه‌ها و عداوت‌ها را زمین بریزند و از امروز باید همه مثل یک خانواده واحد دست به دست هم بدهیم و کشور را بسازیم؛ هر کسی انتخاب شود، واجب است با او همکاری داشته باشیم.

وی افزود: دشمن به کینه‌ها و عداوت‌های مناظرات چشم دوخته و به آن امید بسته که بعد از انتخاب سر باز کند و خود را نشان دهد که مسئولان و سران دو جناح باید دامن تکان دهند و وحدت خود را حفظ و دشمن را مایوس کنند و در عین حال دولت منتخب هم باید به انتقادات توجه کنند.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: در این دوره رقابت به سادگی تبدیل به رفاقت نخواهد شد چون مسیر غلط در مناظره نه تنها کینه بین ملت را اضافه و شکاف را عمیق کرده بلکه همکاری نهادهای دولتی را نیز با مشکل مواجه ساخته است چرا که نهادهای حساس کشوری در این مناظرات زیر سوال رفتند.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: من از طرف خودم و از طرف اهالی مکرم استان از دستگاه قضایی می‌خواهم هر 3 مناظره و تمام سخنرانی‌های کاندیداها را آنالیز کنند و تمام نسبت‌ها به افراد و نهادهای انقلاب را بررسی نمایند که اگر نسبت‌ها واقعی بود حق ملت را از حلقوم آنها بیرون بکشند و اگر ناحق بود درس فراموش نشدنی به مجرم بدهند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این رقابت نامناسب، هزینه‌ای که از حیثیت ملت و کشور شد بسیار بالاتر از میلیاردها اختلاس است که از جیب مردم شده است، اگر این نسبت‌ها با قاطعیت بررسی نشود، تهمت‌زنی‌ها و حرکات پوپولیستی و عوام‌فریبی و استخدام عواطف از راه‌های نامشروع به یک رویه دائمی تبدیل و در فرهنگ ما جای خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی باید چنان عمل کند که در سال‌های آینده کسی نتواند با تهمت و افتراء برای خود رای جمع کند و حیثیت ملت، کشور، انقلاب و تاریخ پرافتخار این ملت را بر باد دهد، اینجانب از مقام معظم رهبری مصرانه می خواهم به دستگاه قضا دستور بدهند تمام کارها و سخنان کاندیداها را در ترازوی عدالت قرار دهد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این ماجرا یک مسئله اصلا قابل اغماض نیست و آن نسبت رانت به بعضی از مسئولان بود، چه از این طرف، چه از آن طرف.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: در این مناظرات بیان شد که بعضی از مسئولان به آلاف و اولوف و ثروتی فوق‌العاده رسیده‌اند، این برای ملت ما که در حال گذراندن ریاضت اقتصادی است و با شجاعت تمام این ریاضت را تحمل می‌کند، بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: ما نمی‌دانیم که این نسبت‌ها چقدر صحیح است ولی با تمام وجود از دستگاه قضایی می‌خواهیم صحت و سقم این نسبت‌ها را مشخص کند و اگر این نسبت‌ها صحت داشته باشد باید معلوم شود که روند پیدا کردن تمکن پنهان چگونه بوده است و آن منافذ باید گرفته شود.

امام جمعه اردبیل گفت: تمکن پنهان و تموّل پنهان یکی از عوامل اصلی سقوط و  فروپاشی تمدن‌ها در طول تاریخ بوده است؛ دستگاه قضا این مناظره را باید یک فرصت بسیار استثنایی و فوق‌العاده تلقی کند، چون طرفین، اسناد تخلف را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر کرده‌اند و ما معتقدیم که امتحان بزرگی برای دستگاه قضا درست شده است.

آیت‌الله عاملی با انتقاد از طرفداری متعصبانه و سهل شمردن دروغ، افتراء و بهتان اظهار کرد: ما همه باید خوب یاد بگیریم که اولویت ما دین ماست، نه جناح ما و بدون دین، ما حتما بازنده‌ایم ولو در ظاهر پیروز باشیم؛ جریان‌های سیاسی همه می‌گذرند ولی حساب وکتاب محکمه الهی گذشتنی نیست و همه ما مخاطب این آیه شریفه" قِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْؤولُونَ (آیه 24 سوره صافات" خواهیم شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان کرد: در محکمه الهی از هر رای سوال خواهد شد که به چه حجت شرعی و عقلی به این فرد رای دادید همچنان که از حجت عدم رای نیز سوال خواهد شد.

وی از سیاسیّون خواست از انجام دو مطلب دریغ نورزند، اولا عقلای دو جناح حتما برای مخدوش شدن حیثیت ملت در برابر جهانیان به دستگاه قضا شکایت کنند و دوم اینکه هر دو جناح کمپین مشترک تشکیل داده و مسئولان را برای بررسی تخلفات تبلیغاتی ملزم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از دست‌اندرکاران سلامت و امنیت رقابت انتخابات، نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه، بسیج، اطلاعات، شورای نگهبان، شوراهای نظارت و اجرایی و به ویژه رسانه‌ها و صدا و سیما تشکر کرد.

آیت‌الله عاملی با اظهار تاسف از فوت 3 نفر از معلمان در جاده پارس‌آباد اظهار کرد: این جاده به قتلگاه تبدیل شده است، اگر راه آهن یا جاده مناسب به پارس‌آباد داشتیم اینقدر خانواده‌ها داغدار نمی‌شدند، من خیلی تعجب می‌کنم از بعضی از مسئولان که برای فرار از مسئولیت، اهالی شریف شمال استان را به سوء فرهنگ در رانندگی متهم می‌کنند.

وی افزود: من امروز اعلام می‌کنم مسئولیت هر گونه تلفات در آینده مربوط به دولت‌هایی است که این استان را از حق اولیه خود محروم ساختند و از اهالی نیز می‌خواهم در استیفاء حقوق استان جدی باشند و الا این مصائب ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از خیر بزرگ شهر نجف‌زاده که زمین 30 میلیارد تومان را برای احداث بیمارستان در اختیار بهداشت و درمان قرار دادند و از مجمع خیرین سلامت که تولیت احداث این بیمارستان را به عهده گرفتند، قدردانی کرد.
ارسال نظرات