مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی:

ضرروت اجرای قانون عقد قرارداد بیمه با ماماها

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان اینکه بیمه یکی از موارد موثر برای ارائه خدمات ماماها به مردم است، گفت: علی‌رغم تصویب قانون عقد قرارداد بیمه ماماها، سازمان‌های بیمه‌گر هنوز قرارداد را امضاء نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۲۲۰۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، نجمه تهرانيان مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی ضمن اشاره به تصویب قانون عقد قرارداد بیمه ماماها، تصریح کرد: برخورداری از بیمه یکی از موارد بسیار موثر برای ارائه خدمات ماماها به مردم است اما علی‌رغم تصویب این قانون، سازمان‌های بیمه‌گر هنوز قرارداد را امضاء نکرده‌اند و انتظار می‌رود به زودی این قانون اجرایی شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان اینکه مسئولیت اداره بخش‌های زایمانی باید به دست ماماها باشد، اظهار کرد: ماماها به این کار اشراف دارند و باید بتوانند در حیطه زایمان طبیعی، فرصت مدیریت و برنامه ریزی برای نیروهای خود داشته باشند و اگر این فرصت داده شود می‌توانند کیفیت مراقبت‌ها را ارتقا دهند.

تهرانيان، گفت: این برنامه آماده ابلاغ است و بسیاری از موارد نیز برای ارائه خدمات بهتر به مادران در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های تک تخصصی ابلاغ شده است که در سایر بخش‌های مرتبط نیز تلاش می‌کنیم این تصمیم اجرائی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بعضی از مراکز مسئولیت بخش‌های مامایی به دست خود آنها است اشاره کرد: اما این موضوع باید به قسمت‌های مرتبط هم تعمیم پیدا کند تا ماماها رسماً مسئولیت‌های مراقبتی مادران باردار را به عهده بگیرند.

فرصت ادامه تحصیل ماماها در مقطع دکتری مامایی فراهم شده است

این مقام مسئول با اشاره به افزایش انگیزه ماماها و دختران جوان برای تحصیل در رشته مامایی اظهار کرد: ادامه تحصیل ماماها یکی از این موارد بود که در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند در 2 رشته فوق لیسانس و PHD از جمله فوق لیسانس مامایی و مشاوره در مامایی، دکترای بهداشت باروری و دکترای مامایی ادامه تحصیل دهند.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی در پایان گفت: همچنین ماماها می‌توانند در مراکز ذیربط، با تأسیس بخش مشاوره به مادران خدمات لازم را ارائه کنند علاوه بر آن در مراکز مامایی و دفاتر کار خصوصی هم می‌توانند به این کار مشغول شوند.

ارسال نظرات