نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

هر گونه انحصارگرایی و رانت خواری برهم زننده نظم اقتصادی است

بهرام بیرانوند گفت: منحصر به فرد کردن بیت المال در بکارگیری واردات، اقتصاد کشورمان را دچار آسیب و ضربه می‌کند. عده‌ای با استفاده از سرمایه ملی توانسته درآمدهایی مضاعفی را از طریق واردات کسب کنند
کد خبر: ۸۸۶۳۰۰۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶

بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  از جمله مشکلات اصلی کشورمان، .وابسته نمودن اقتصاد به درآمدهای ناشی از واردات است. اقتصاد کشورمان در یک وضعیت بی‌نظمی و بی ‌برنامگی به سر می‌برد. عدم برخورداری نظم واردات و تخصیص ارز مربوطه بخش کشاورزی کشورمان را بیشتر دچار خسارت کرده است.

وی با بیان اینکه هر گونه انحصارگرایی و رانت خواری برهم زننده نظم اقتصادی است افزود: منحصر به فرد کردن بیت المال در بکارگیری واردات، اقتصاد کشورمان را دچار آسیب و ضربه می‌کند. عده‌ای با استفاده از سرمایه ملی توانسته درآمدهایی مضاعفی  را از طریق واردات کسب کنند؛ این در حالی است که تفاوت سطح درآمد فراوانی ما بین واردکننده و شالیکار وجود داشته که می‌تواند از دیگر عوامل توفیق کم سیاست‌های اشتغالزایی در مناطق برنج خیز کشورمان باشد.

بیرانوند در ادامه بیان داشت: عدم نظم بخشی در سامانه کشاورزی موجب شده است تا واردات بسیار بیشتر از نیازهای کشورمان باشد.
وی در خاتمه افزود:  انحصارگرایی برای عده ای در واردات موجب شده است که شالیکاران نسبت به امر تولید احساس نارضایتی داشته و واردات برنج و عدم کنترل جدی و موثر بر میزان واردات برنج در مناطق آزاد هم مشکلات موجود در کشورمان را گسترده‌تر خواهد نمود. 
ارسال نظرات