مدیرکل بهزیستی اردبیل:

۸۴۸۳ نفر در اردبیل از مشاوره ژنتیک بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سال گذشته در استان اردبیل به تعداد ۸۴۸۳ نفر از مشاوره ژنتیک بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۰۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم ، بهزاد ستاری ب در جلسه ارزیابی برنامه‌های غربال‌گری معلولیت بهزیستی اردبیل اظهار داشت: سال گذشته در استان اردبیل به تعداد هشت هزار و 483 نفر از مشاوره ژنتیک بهره‌مند شدند و این موضوع گواه از این مسئله دارد که این فرهنگ به خوبی در استان ترویج یافته است.

وی افزود: ارائه مشاوره‌های لازم به زوجین برای کاهش معلولیت از اقداماتی است که با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف مورد نظر خود در راستای بهبود وضعیت کنونی دست یابیم و شاهد کاهش این نرخ در سطح استان باشیم، چرا که برای کاهش معلولیت نیازمند این مشاوره‌ها هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون با هدف کاهش نرخ معلولیت و اجرای برنامه ششم توسعه مشاوره ژنتیک اجباری می‌شود و بهزیستی نیز هزینه مشاوره‌های ژنتیک خانواده‌های نیازمند را تقبل می‌کند تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید و بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای ارائه خدمات لازم به زوجین و خانواده‌ها دست یابیم.

ستاری بیان کرد: سال گذشته به تعداد 63 هزار و 771 کودکان سه تا 6 سال زیرپوشش غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند تا از این لحاظ با هیچ مشکلی مواجه نشویم و به تمامی اهداف مورد نظر خود در راستای زیرپوشش قرار دادن تمامی کودکان با این محدوده سنی دست یابیم.

وی با اشاره به زیرپوشش قرار گرفتن نوزادان تازه متولد شده در غربالگری چشم نیز تصریح کرد: 92 درصد جمعیت نوزادان متولد شده زیرپوشش غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند و اردبیل در اجرای طرح‌های غربالگری جزو استان‌های پیشتاز کشور بوده و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.
ارسال نظرات