صدتن زباله نتیجه تبلیغات انتخاباتی در استان

تبلیغات انتخابات بیش از صدها تن زباله در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد برجای گذاشت.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۹۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
تبلیغات پر زرق و برق 775 نامزد شوراهای اسلامی که یک هفته آسمان و زمین شهرهای استان را به تسخیر خود درآورده بودند علاوه بر تضییع حقوق شهروندی آلودگی های زیادی نیز به همراه داشت .
نصب غیر قانونی هزاران پوستر بر در و دیوار تابلوها و تاسیسات شهر و پراکندن میلیونها قطعه عکس پوستر و کارتهای تبلیغاتی چهره شهر را آشفته کرده است .
مسئول سازمان پارکها و فضای سبز یاسوج گفت: در یاسوج و دیگر شهرها روزانه 30 تا 40 تن زباله تبلیغاتی تولید می شد که جمع آوری و دفن این حجم زباله زحمات رفتگران شهرداری را دو چندان کرده است .
با گذشت چند روز از انتخابات همچنان آثار این تبلیغات پر هزینه بر چهره شهر نمایان است و پرا کندگی دهها تن زباله تبلیغاتی از پوستر تا بنر و کارتهای کوچک تبلیغاتی قامت رنجور پاکبانان زحمتکش شهرداری را خمیده تر کرده است .
وی گفت: گرچه شهرداری مکانی خاص برای تبلیغات محیطی انتخابات در چند نقطه معین کرده ولی هیچ یک از نامزدها از قانون تبلیغات را رعایت نکردند و سرتاسر محیط شهر را به تبلیغات بی حدو مرزشان آلوده کردند .
وی افزود: برخی از هواداران نامزدها علاوه بر پخش گسترده پوستر و بنر از ماژیک و رنگ روغن استفاده کرده اند که پاک کردن آن به سختی ممکن است .
براساس آمار غیر رسمی تبلیغات محیطی کاندیداها بیش از 20 میلیارد ریال هزینه در برداشته است .
عزیزی مدرس دانشگاه این نوع تبلیغ را منسوخ شده در دنیای مدرن دانست و گفت: اثر این تبلیغ که 70 درصد تبلیغات کاندیداها را در بر دارد کمتر از 7 درصد است .
وی گفت: با وجود دسترسی مردم به فضاهای مجازی کم هزینه و پاک بودن آن، بهتر بود کاندیداها به جای استفاده نامطلوب از بنر و پوستر های رنگارنگ  از شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی استفاده می کردند
ارسال نظرات