فرماندار ویژه آبادان:

احتمال بازشماری آرای انتخابات شورا در آبادان/ ۷۰ مورد تخلف انتخاباتی گزارش‌ شده است

فرماندار ویژه آبادان گفت: تاکنون حدود ۷۰ مورد گزارش تخلف به دست ما رسیده و در صورتی‌که هیئت‌های نظارت شهرستان و استان تأیید کردند آراء مردم در انتخابات شورا بازشماری می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۲۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، فرماندار آبادان در نشست خبری ویژه انتخابات که بعد از ظهر امروز در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون عده‌ای در فضای مجازی مطالبی را با موضوع تجمع مردم نشر داده‌اند که مؤثرترین آن‌ها توسط پلیس فتا شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد.

وی افزود: برای کسانی که علی‌رغم در اختیار داشتن چارچوب قانون بر انجام اقدامات احساسی و غیرقانونی تأکید می‌کنند متأسف هستم چرا که این کارها بسیار خطرناک است و آرامش ذهنی مردم را بر هم می‌زند.

فرماندار ویژه آبادان دعوت به تجمع، تحریک احساسات و از بین بردن آرامش مردم را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: نباید فردی سبب‌ساز از بین رفتن آرامش مردم شود و با احساسات مردم بازی کند.

بازشماری آراء در صورت تایید هیئت نظارت

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 70 مورد گزارش تخلف به دست ما رسیده است، عنوان کرد: این گزارش‌ها تا فردا دسته‌بندی‌شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

معاون استاندار خوزستان افزود: درصورتی‌ که هیئت نظارت شهرستان آبادان و هیئت نظارت استان قانع شدند و تأیید کردند، آراء مردم در انتخابات شورا بازشماری می‌شوند.

 فرماندار ویژه آبادان در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حق دخالت در امور انتخابات شورا را دارند، عنوان کرد: قانون وظیفه کاربردی برای نمایندگان مردم در مجلس برای انتخابات شورا مشخص نکرده است.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس حق پیگیری موضوعات مختلف را در چارچوب قانون دارند، اظهار کرد: در قانون چیزی به‌صراحت دراین‌باره وجود ندارد و قانون در این موضوع سکوت کرده است.

شهبازی با اشاره به اینکه ممکن است نمایندگان و دیگر افراد شخصاً علاقه به افراد خاصی داشته باشند، اعلام کرد: نماینده مجلس حزب نیست و نماینده همه مردم و حتی کاندیداهای شورا است.

به گزارش تسنیم، معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: تمامی راه‌های اعمال‌نفوذ را بسته‌ایم و از آنجایی‌ که خط و مشی کار ما مشخص است هرگونه تلاش برای اعمال‌نفوذ بیهوده است.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به افزایش 15 درصدی مشارکت مردم نسبت به انتخابات گذشته عنوان کرد: نکته جالب این انتخابات حضور قالب مردم در ساعات اولیه رأی‌گیری در شعب اخذ رأی بود.

وی گفت: انتخابات در چارچوب قانون و آرامش برگزار شد و هیئت نظارت شهرستان، هیئت نظارت استان خوزستان و هیئت نظارت شورای نگهبان نتایج این انتخابات را تأیید کردند.
ارسال نظرات