احمد نجفی در گفت‌وگو با «بسیج»:

وقتی کیفیت در سینما جای خود را به کمیت می‌دهد طبیعتا سوژه‌ها زرد می‌شوند

تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: عده معدودی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان هستند که فیلم‌های ارزشی و یا فیلم‌های دفاع مقدس تولید می‌کنند که اکثراً با مشکلات مالی و امکانات لازم مواجه هستند.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۰۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

احمد نجفی بازیگر پیشکسوت، تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به تولیدات سینمای کشور و بررسی چرایی میل برخی سینماگران برای ساخت فیلم های زرد، گفت: در بین فیلمسازان ما رقابت است که در سال چندین فیلم بسازند، چرا باید سینماگران دو و یا چند فیلم در سال بسازند.

وی در ادامه افزود: ساخت فیلم های متعدد در یک سال از سوی فیلمسازان ما باعث می شود کیفیت فیلم ها پایین بیایید و در نتیجه برای جذب مخاطبین به سوژه هایی روی بیاورند که کلیشه ای هستند، همین می شود که ما وقتی به تولیدات سینما نگاه می کنیم، فیلم های فاخر را کمتر می بینیم و در عوض فیلم های به اصطلاح زرد زیاد شده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه باید در راستای اصلاح سینمای ایران باید کار فرهنگی انجام شود، گفت: نباید صحنه سینما را خالی گذاشت باید نگاه کرد و گفت؛ این نابسامانی درون اتحادیه و صنف های بازیگری حل میشود.

نجفی با اشاره به اینکه باید از یک بعد دیگر هم به قضیه نگاه کرد، اظهار کرد: اینکه تهیه‌کنندگان و کارگردانان کشور به سمت سینمای فروش و گیشه‌ای رفته‌اند باید بررسی شود و نیاز به واشکافی دارد.این تغییرات باید در درون بدنه سینما انجام شود.

بازیگر سریال کاراگاه علوی بابیان اینکه وزارت ارشاد باید عنایت بیشتری به فیلم‌های فاخر داشته باشد، تشریح کرد: متأسفانه در بخش فرهنگی ضعف بزرگی داریم و این ضعف با بخش‌نامه و این نامه درست نمی‌شود باید پای‌کار آمد و فیلم ساخت و در سطوح تخصصی به‌نقد و بررسی سینمای امروز پرداخت.

وی با اشاره به اینکه هرکسی باید وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد و در جایگاه خود قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دوستان و اهالی سینمای کشور که فیلم‌های فاخر می‌ساختند و مدعی سینما بودند الآن چه فیلم‌هایی می‌سازند؟ فیلم‌های که فقط برای فروش گیشه ساخته‌شده‌ است. عده معدودی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان هستند که فیلم‌های ارزشی و یا فیلم‌های دفاع مقدس تولید می‌کنند که اکثراً با مشکلات مالی و امکانات لازم مواجه هستند.

ارسال نظرات