مدیرکل امور عشایر استان:

تولید بیش از 159 هزار تن محصولات دامی توسط عشایر استان اردبیل

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: عشایر استان با دارا بودن 1.5 میلیون واحد دامی 159هزار و 363 تن تولیدات را به ارزش 230 میلیارد تومان تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۰۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، قادر هنرمند در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان نیر که در محل فرمانداری شهرستان نیر برگزار شد، با اشاره به سیمای عشایر استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از دو ایل بزرگ شاهسون و قره‌داغ تشکیل شده با جمعیت 15هزار و 192خانوار با جمعیت 80هزار نفر در 572 قشلاق و 7 زیست بو، 51 سامانه و 45طایفه و یکهزار و527اوبهمشغول به زندگی و فعالیت هستند.

وی گفت: عشایر استان اردبیل با دارا بودن 1.5 میلیون واحد دامی 159هزار و 363 تن تولیدات را به ارزش 230 میلیارد تومان تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل به رتبه عشایر استان از تولیدات دام در سطح جامعه عشایری کشور اشاره کرد و گفت: رتبه عشایر استان از تولیدات دام در سطح کشور در بخش دامی رتبه 5، در مرتع رتبه 4 ، در تولید فرآورده‌های لبنی رتبه 3، در جمعیت انسانی رتبه 8 ، در بخش خانوار رتبه 3 و بخش ایلی رتبه 3 کشوری را دارا است.

هنرمند در ادامه به راه‌های موجود عشایر استان هم اشاره کرد و گفت: در کل استان اردبیل یک هزار و 800 کیلومتر راه عشایری وجود دارد که از این مقدار 220 کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان نیر است و به زودی عملیات بازگشایی،تسریعو بهسازی این راه‌ها آغاز خواهد شد.

وی از آغاز کوچ عشایر از امروز خبر داد.

در این جلسه مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم به نامناسب بودن راه‌های عشایری اشاره کرد و خواستار تسریع و بهسازی این راه‌ها شد.


.

ارسال نظرات