رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با «بسیج»:

واردات بی‌رویه موجب ریسک پذیری بالای تولید ملی می‌شود

غلامرضا حسن‌پور با بیان اینکه واردات بی‌رویه موجب ریسک پذیری بالای تولید می‌شود افزود: واردات بی رویه از مبادی قانونی و غیر قانونی به عنوان کالای سرمایه ای و واسطه ای نوعی دور زدن قانون است.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۳۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واردات بی‌ رویه مانع مهم در توسعه صادرات و جذب سرمایه های خارجی جهت توسعه تولید است چراکه تولید به عنوان یکی از بخش های مهم در همه اقتصادهای جهان و علی الخصوص کشورما شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه موجب ریسک پذیری بالای تولید می‌شود افزود: باید در فرایند واردات کالاهایی که مشابه داخلی نداشته باشند و به عنوان مواد اولیه سایر کالاهای کارگاهی و کارخانه ای استفاده می‌شوند استفاده برد .

 حسن پور خاطرنشان کرد: واردات بی رویه از مبادی قانونی و غیر قانونی به عنوان کالای سرمایه ای و واسطه ای نوعی دور زدن قانون است و بازدهی در بخش تولید را کاهش می‌دهد. در فرایند واردات باید به نوع و حجم کالاهای وارداتی توجه ویژه شود تا از این طریق بتوان میزان واردات را به شکل دقیق بررسی کرد و تولیدکنندگان هم از این میزان آگاهی لازم را کسب کنند.

وی در خاتمه افزود: دولت دوازدهم با استفاده از سیاست‌های تشویقی، تولیدکنندگان را به صادرات کالاها و ارایه خدمات بهتر ترغیب کند تا از این طریق اشتغال سالم، افزایش درآمد تولیدکنندگان بهمراه تنظیم بازار کار و کالا را در برداشته باشد.

ارسال نظرات