دبیر شورای نگهبان گفت: سلامت انتخابات را تایید می‌کنم که خیلی خوب بود اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۷۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان در نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند از جانب خودم و خبرگان با همه وجودم از مردم تشکر می‌کنم که نشان دادند هنوز زنده و سرپا هستند و به اسلام، انقلاب، امام راحل و رهبرشان وفادارند.

وی گفت: مردم به یک اشاره رهبر معظم انقلاب و تشویق ایشان در انتخابات حضور یافتند و آرای بسیاری در صندوق‌ها ریختند.

آیت الله جنتی افزود: دنیا متوجه شد که مردمسالاری دینی در کشورمان حاکم است، خلاف ادعاهایی که به دروغ و با تزویر در این خصوص می‌کنند در کشورمان مردمسالاری دینی حقیقت دارد و این مردم هستند که با اختیار و آزادی کامل در انتخابات شرکت می‌کنند و به هر کسی نظرشان باشد رای می‌دهند.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: در ایران به هیچ کسی اجبار نمی‌کنند که رای بدهد یا ندهد، مردم با عشق و علاقه و با احساس وظیفه دینی و ملی حضور می‌یابند و رای می دهند.

وی تصریح کرد: البته سلامت انتخابات را تایید می‌کنم که خیلی خوب بود اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند.

رئیس مجلس خبرگان گفت: برخی از این تخلفات را همه فهمیدند و برخی از تخلفات مبتنی بر گزارش‌های ناظران از دور و نزدیک و برخی مبتنی بر گزارش‌های مردمی بود.

وی بار دیگر تصریح کرد: تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاه های مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون‌شکنی کنند به نحوی که همه مطلع شوند که این خلاف انتظار بود.

آیت الله جنتی گفت: البته نوعی از تخلفات هم بود که مانند همیشه صورت گرفت که آن را شورای نگهبان بررسی می‌کند، گزارشش را می‌گیرد و اگر لازم باشد بازرس می‌فرستد که البته اینها طبیعی است و در همه دوره‌های انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری بوده‌است.

به گزارش فارس،رئیس مجلس خبرگان ابراز امیدواری کرد: کسانی که در این قضایا تخلفات بزرگ کردند از گناهانشان توبه کنند زیرا حق‌الناس گریبانشان را می‌گیرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب واقعا حق‌الناس است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: اگر این افراد توبه نکنند در دنیا و آخرت مسئولیت دارند و مجازاتش را خواهند دید.
ارسال نظرات