خبرهای داغ:
فرمانده سابق تیپ زرهی 36 پمکا میانه:

فتح خرمشهر، ضربه مهلک سیاسی نظامی بر پیکره استکبار بود

فرمانده سابق تیپ زرهی 36 پمکا میانه در آیین گرامیداشت سوم خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی میانه، گفت: فتح خرمشهر، بزرگترین پیروزی نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن و حامیانش بود که نوعی ضربه ای مهلک سیاسی نظامی بر پیکره آن ها بشمار آمد.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۸۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شاپور توکلیبا اشاره به اهداف آمریکا در به راه انداختن جنگ ایران و عراق افزود: آمریکا از نفوذ انقلاب به دیگر کشورها می ترسید و وقوع این رویداد بزرگ تایخی موجبات قطع و تهدید منافع آن ها در ایران و تحقیرشان در منطقه و جهان شده بود.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با انقلاب ایران از ایجاد آشوب و اغتشاش داخلی، فروپاشی اقتصادی و ایجاد جنگ و تجاوز به مرزهای ایران بهره جست، اظهار کرد: آمریکا در بروز جنگ به عنوان کارگردان و بقیه نیز نقش بازیگر را ایفا می کردند ولی نتوانستند نقشه های شوم خود را عملی کنند و این ایران بود که پیروز میدان شد.

توکلی در خصوص نقش کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنگ ایران و عراق اذعان کرد: آن ها به دنبال جلب منافع مادی، حفظ جایگاه حاکمیتی و دفع خطر مشترک بودند و به همین علت به پشتیبانی مالی، سیاسی و انسانی از آتش افروزان جنگ پرداخته و کشورهای اروپایی نیز تسلیحات نظامی و جنگ افزار در اختیار دشمن بعثی می گذاشتند.

وی با بیان اینکه چرا عراق برای جنگ با ایران انتخاب شد، گفت: ابراز نارضایتی عراق از دسترسی به آب های آزاد از طریق اروند رود، یک مرز ۱۶۰۹ کیلومتر با ایران و اختلافات مرزی این کشور با ایران در طول تاریخ، حمایت عراق از کردهای شمال آن کشور و وقوع یک انقلاب شیعی در ایران و عتبات عالیات عراق به عنوان خطری برای آنها، و عوامل دیگر از جمله دلایل تهاجم رژیم بعثی بود.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: وسعت منطقه سه برابر منطقه فتح المبین، نداشتن عوارض طبیعی به منظور پوشش حرکت نیروی خود، استفاده دشمن از استحکامات و موانع طبیعی، عبور از استحکامات تقویتی دشمن در ورود به خرمشهر و جنگ شهری و … را می توان از ویژگی های این عملیات نام برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز در سخنانی، آزادسازی خرمشهر را یک پیروزی عظیم برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.

علی سلیمی شاملو افزود: به همین علت این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.

 

آیین بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با همکاری و مشارکت دفتر بسیج دانشجویی، معاونت دانشجویی و فرهنگی و روابط عمومی و با شرکت بیش از 200 نفر از دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار و در آن از سروش قندچی، مهدی یوسفی، مهدی انصاری، سعید رجبی، میرهاشم حسینی و فرشاد ولی پور به عنوان شش دانشجوی قهرمان و مدال آور ورزشی این واحد دانشگاهی که موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی و بین المللی شده اند، با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها