نمازگزاران ساری جنایات رژیم آل خیفه را محکوم کردند/ تمام مرکز عمومی مازندران باید نماد روزه داری داشته باشد

پس از برگزاری نماز جمعه مرکز مازندران، نمازگزاران ضمن راهپیمایی پیرامون جنایات اخیر رژیم وابسته آل‌خلیفه و اهانت و بازداشت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در ساری آن اقدام را محکوم کردند برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۲۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزای بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در آستانه حلول ماه رمضان ماه ضیافت الهی قرار داریم، اظهار کرد: خدا را شاکر باشیم که افتخار روزه‌داری سال دیگر را نصیب ما کرده است.

وی ادامه داد: همانطور که رمضان ماه مغفرت و فضیلت‌های فراوان است پیامبر اول ماه رجب و شعبان را مبارک دانست چراکه این دو ماه مقدمه ماه شهر رمضان است.

امام جمعه ساری افزود: ماه رمضان تنها ماه گرسنگی و تشنگی نیست بلکه در این ماه به روزه‌داری و عبادت و قیام الهی عنایت شویم و بتوانیم زبان خود را در این ماه حفظ کنیم و از دروغ تهمت و ناسزا دور باشیم.

طبرسی با بیان اینکه مصیبت جامعه ما این است کنترل زبان نداریم، گفت:  در ماه رمضان روزه‌داری و عبادت و از زبان در بیان کردن دقت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: ماه رمضان فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نباشد بلکه این‌ها به‌عنوان سکوی پرتاب است و باید قبل و بعد ماه رمضان تفاوت داشته باشیم.

طبرسی با بیان اینکه دلسوزی برای فرزندان نداشته باشید و روزه‌داری نمی‌کنند برای آنها غذا تهیه نکنید، ادامه داد: اگر کسی به بلوغ شرعی رسیده باشد و روزه‌خواری کند حرام است اما متاسفانه در جامعه ما رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انسان نباید از سختی کناره‌گیری کند، افزود: در ماه مبارک رمضان خود را از آلودگی و گناه پاک کنیم و روز قیامت دست خالی نرویم و باید در این ماه تمام مراکز عمومی را روزه‌داری کنیم و نگذاریم برخی روزه خواران در ملاءعام روزه‌خواری کنند.

امام جمعه ساری به اصناف توصیه کرد قیمت‌ها را در ایام ماه مبارک رمضان کنترل کنند و به‌فکر اقشار ضعیف جامعه باشند و افزایش قیمت نداشته باشند و رحم و مراعات کنند.

طبرسی با بیان اینکه به فکر فقرا باشیم و در این ماه بسته‌های غذایی برای این اقشار در نظر گرفته شود، ادامه داد: همه باید تاریخ جاوید هشت سال دفاع مقدس را مدنظر داشته باشیم و فتح خرمشهر سرلوحه همه بیت المقدس است‌.

وی گفت: ما مدیون شهدا هستیم چون آنها بدون آمادگی صدام لشگرهای زره‌ای را تا اسلام‌آباد کشاندند و در این شرایط سوم خرداد ۶۱ آنها دنبال قطعنامه رفتند.

امام جمعه ساری با اشاره به برگزاری انتخابات، بیان کرد: این دوره انتخابات یک رفراندوم و حضور حداکثری در داخل و خارج کشور بود و چرا نمی‌توانیم آن را تحلیل کنیم که حضور حداکثری مردم برای چیست.

طبرسی عنوان کرد: با چه زبانی می‌توان از این همه احساسات پرشور قدردانی کرد و باید بتوانیم با وحدت و انسجام کشور جمهوری اسلامی را حفظ کنیم و حماسه جاوید که مورد حیرت جهانیان شد از مردم قدردانی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما باید قدردان مردم باشیم چراکه مردم ثابت کردند در انتخابات با اثر انگشت‌های خود دشمن را ناامید کرد، افزود: ریاست جمهور برنده انتخابات است و باید گذشته‌ها فراموش شود و جناحی عمل نشود و از افراد توانمند استفاده کرد.

طبرسی با بیان اینکه برنده واقعی انتخابات مردم بودند و در بهار اردیبهشت بهار دیگری را مردم خلق کردند، بیان کرد: ان‌شاالله انقلاب ما پاییز نداشته باشد و مسؤولان مشکلات جامعه را برطرف کنند.

وی به سفر ترامپ به عربستان اشاره کرد و گفت: خوش‌رقصی آل‌سعود برای آمریکا ننگین است و سران آل‌سعود لیاقت جمهوری اسلامی را ندارند.

 پس از برگزاری نماز جمعه راهپیمایی پیرامون جنایات اخیر رژیم وابسته آل‌خلیفه و اهانت و بازداشت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در ساری برگزار شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها