مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در جمع خبرنگاران :

بررسی ۵۲ هزار پرونده معاینه در پزشکی قانونی لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از بررسی ۵۲ هزار پرونده معاینه از سوی این نهاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۹۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حمید رضا نظیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی حدود ۵۲ هزار پرونده معاینه اعم از معاینات عمومی و اختصاصی در پزشکی قانونی لرستان اظهار داشت: از این تعداد پرونده، تعداد ۴۷ هزار و ۷۶۷ مورد معاینات بالینی (سرپایی) بوده که بیشترین حجم مراجعات پزشکی قانونی استان در سال گذشته است.

وی با بیان اینکه نزاع و تصادف علت بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی استان لرستان است، افزود: از پرونده های تشکیل شده برای معاینات بالینی به لحاظ تفکیک جنسیتی ۳۳ هزار و ۷۴۱ مرد و ۱۴ هزار و ۲۰۶ پرونده مربوط به زنان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان عنوان کرد: پرونده‌های مورد بررسی در بخش معاینه اجساد در سال ۹۵ در سطح استان لرستان در سال گذشته هزار و ۳۶۶ مورد بوده است.

نظیفی تاکید کرد: پرونده های بررسی شده اجساد در سال گذشته هزار و ۶۸ مورد مرد و ۲۹۸ مورد زن بوده است.

عضو شورای قضای استان لرستان گفت: از کل اجساد بررسی شده در پزشکی قانونی لرستان در سال گذشته ۴۶۵ مورد بدون کالبد شکافی و ۹۰۱ مورد با کالبد شکافی علت مرگ بررسی و تعیین شده است.

نظیفی در خصوص عملکرد پزشکی قانونی استان در واحد آزمایشگاه تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد پروندهای تشکیل شده در واحد آزمایشگاه پزشکی قانونی لرستان ۲ هزار و ۸۶۳ مورد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از کل پرونده های سال گذشته مربوط به بررسی در آزمایشگاه هزار و ۵۳۸ مورد آزمایش های سم شناسی و هزار و ۱۸۲ مورد آن سرولوژی و ۱۴۳ مورد پاتولوژی (آسیب شناسی) بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان همچنین در خصوص نوع معاینات به عمل آمده از مصدومین و مدعیان در پزشکی قانونی بیان کرد: معاینات بالینی شامل معاینات عمومی، اختصاصی و روانپزشکی است که معاینات عمومی مواردی همچون مصدومین تصادف، نزاع، حوادث کار، سلاح گرم و سرد، بررسی تحمل حبس، گواهی استعلاجی، اهدا جنین، اداره امور مالی و سرپرستی، استخدامی و غی... ره را شامل می شود.

نظیفی گفت: معاینات اختصاصی شامل معاینات اختصاصی زنان و مردان، بررسی باروری و نازایی، صدور مجوز سقط جنین، بررسی ادعای آزار جنسی و ... را دربر می گیرد و معاینات روانپزشکی نیز شامل بررسی جنون، تعیین مسئولیت کیفری، گواهی رشد روانی و ... است.

 انتهای خبر/ z

ارسال نظرات