یک متخصص قلب و عروق:

روزه‌داری باعث مصونیت در مقابل بیماری‌های قلبی می‌شود

یک متخصص قلب و عروق گفت: مطالعات وسیعی در کشورهای غیر مسلمان انجام شده است که ثابت می‌کند کسانی که در طول هفته ۲ بار روزه می‌گیرند یعنی غذا میل نمی‌کنند به طور واضح از بسیاری بیماری‌ها و حوادث قلبی عروقی مصون می‌مانند.
کد خبر: ۸۸۶۵۰۹۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان بخش، جان انسان است، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خیل عظیم مسلمانان در سراسر جهان برای انجام فرامین الهی و دستورات دین مبین اسلام اقدام به روزه‌داری می‌کنند.

در این بین بیماران و افرادی که از سلامتی کافی برخوردار نیستند نیز راغب به انجام فریضه روزه‌داری هستند که اغلب علی رغم تمایل قادر به انجام آن نیستند اما در بسیاری از موارد پزشکان و متخصصان با ارائه اطلاعات لازم به این افراد آنها را در شناخت بیماری راهنمایی می‌کنند و گاهی شخص به این نتیجه می‌رسد که با رعایت توصیه‌های پزشک خود می‌تواند روزه بگیرد بدون اینکه بیماری وی تشدید شود.

تحقیقات ثابت می‌کند روزه داری درست که با کاهش 20 تا 30 درصد مصرف غذا همراه است، نتایجی چون کم شدن چربی‌های ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و نیز فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

در این گزارش تلاش می‌کنیم تأثیر روزه‌داری بر بیماری‌ قلب و عروق را از زبان متخصصان رشته‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

مسعود قاسمی، متخصص قلب و عروق اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات وسیعی در کشورهای غیر مسلمان انجام شده است که ثابت می‌کند کسانی که در طول هفته 2 بار روزه می‌گیرند یعنی غذا میل نمی‌کنند به طور واضح از خیلی بیماری‌ها و حوادث قلبی عروقی مصون می‌مانند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: کسانی که روزه داری برای آنها از نظر پزشکی منعی نداشته باشد باید با یک برنامه خاص، روشن و تحت نظر پزشک خود با توجه به شرایط جسمی اقدام به روزه‌داری کنند.

قاسمی، در پایان گفت: گاهی افراد جزو کسانی هستند که ممنوعیت مطلق برای روزه‌داری دارند اما اگر قادر به انجام این فریضه باشند با نظر پزشک معالج خود در مورد نحوه مصرف داروها می توانند از روزه داری بهره فراوان ببرند.

 

ارسال نظرات