مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

فلسفة روزه رسیدن به تقواست

به منظور ارتقاء بینش سطح معرفت و معنوی برادران پایور و وظیفه؛عقیدتی سیاسی ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری کلاس عقیدتی ویژه ماه مبارک رمضان نمود.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۵۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازیزد،حجت الاسلام شیخ زاده در این مراسم گفت:اولین دعای روزهای ماه مبارک این است که خدایا روزة ما را روزة روزه داران واقعی قرار بده.خدایا ما از خواب غفلت بیدار شویم.غفلت و ذکر مقابل یکدیگر است ذکر فقط ذکر لفظی نیست یک عده از بندگان خدا هستند که دائماً در حال ذکر هستند.

وی افزود: مشغلة زندگی انسان گاهی انسان را غافل می کند.اگر می خواهید اهل تقوا باشید عادل باشید.ذکر یعنی توجه؛اگر کسی اهل تفکر باشد و به آفرینش نگاه کند،متذکر می شود.اهل ذکر کسانی هستند که چه در حال فعالیت،بیع و معامله و چه در حال استراحت غافل نیستند مدام در حال محاسبة نفسشان هستند.عزیزان فلسفة روزه رسیدن به تقواست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد در ادامه افزود:تقوا مایة شکستن شیطان است.و تقوا حاصل ذکر است.امام مجتبی(ع) وقتی به یاد مواجهه و ملاقات با خدا می افتاد از هوش می رفت ؛ به این می گویند توجه و اگر این توجهات باشد انسان می شود اهل بصیرت.اینکه انسان می رود به سمت گناه یک امر عادی نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگر انسان با خداست می تواند به تقوا برسد و از حرام خدا می تواند بگذرد.گاهی اوقات انسان باید از حلال خدا بگذرد.اگر می خواهید از دست شیطان نجات پیدا کنید به همدیگر کمک کنید برای گسترش فرهنگ نیکوکاری تلاش کنید.این فرهنگ باعث می شود عقبة شیطان را شکست می دهد.

ارسال نظرات