معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان:

اجراي طرح ضيافت الهي همزمان با ماه مبارک رمضان در استان زنجان

هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضيافت الهي در بقاع متبركه استان زنجان اجرايي مي‌شود
کد خبر: ۸۸۶۵۲۵۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح ضیافت الهی تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان است، گفت: این برنامه با رویکرد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌ معنوی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در قالب طرح ضیافت الهی برنامه‌هایی شامل موضوعات قرآنی، معرفتی و تبلیغی، دعا و مناجات‌خوانی، برنامه‌های ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: همچنین در این ایام محافل انس با قرآن کریم نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در قالب طرح ضیافت الهی جلسات تفسیر قرآن کریم نیز با ارائه آموزش‌های عمومی قرآنی و جلسات سنتی قرآن نیز برگزار می‌شود، اظهار داشت: همچنین در امامزادگان شاخص با حضور روحانیون برای پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی، برنامه‌های سخنرانی، قرائت ادعیه، بیان احکام شرعی، گفتمان‌های دینی، مشاوره بخش خانواده و مشاوره‌های تربیتی ارائه می‌شود.

خدابنده‌لو با بیان اینکه در این ایام برنامه‌هایی در قالب تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید نیز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در این ایام نسبت به اطعام و افطار نیازمندان نیز بر اساس نیات واقفان اقدام خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نیز نسبت به غبارروبی مساجد و همچنین بقاع متبرکه اقدام خواهد شد، اضافه کرد: در تلاش هستیم، طی ماه رمضان امسال نیز همچون سنوات گذشته از ظرفیت بقاع متبرکه به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه استقبال از اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه مطلوب است، گفت: از آغاز سال جاری نیز برنامه‌های فرهنگی مختلفی در بقاع متبرکه استان زنجان اجرایی شده است که شامل آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و ... است.

ارسال نظرات