خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

صحنه شکسته شدن حرمت ها قبل و بعد از انتخابات قابل قبول نیست/قلب خانواده های شهدا در توهین به احکام الهی جریحه دار شد

کد خبر: ۸۸۶۵۲۸۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت به رعایت تقوای الهی گفت:در استانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم و امیدواریم در این ماه بتوانیم موجبات رضایت حضرت حق را بدست اوریم.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت به رعایت تقوای الهی گفت:در استانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم و امیدواریم در این ماه بتوانیم موجبات رضایت حضرت حق را بدست اوریم.

وی گفت:ماه رمضان ماهی است که خداوند مومنان را به میهمانی دعوت می کنند و با نگاه رحمت به بندگان نگاه می کند و هر کس خداوند متعال را در این ماه یاد کند مورد استجابت قرار می گیرد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه هر نفسی در این ماه ذکر ثواب دارد افزود:پیامبر اکرم ق فرمودند هر کس در این ماه اطعام دهد گناهان او عفو و ثواب ازاد کردن یک برده نسیب او می شود.

وی اظهار داشت:هرکس در ماه رمضان به زیر دستان خود سخت نگیرد خداوند نیز در قیامت حساب او را اسان می کند.

وی بهترین اعمال در این ماه را دوری از محرمات عنوان کرد و افزود:مومنان بایستی در این ماه هرچه می توانند توشه خیر جمع کنند.

حجت الاسلام قریشی بر اهمیت تلاوت و شرکت در جمع خوانی های قران در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و اظهار داشت:بحمدالله در استان اذربایجان غربی دو سال پیاپی است که جز استان های پیش رو در برگزاری جلسات جمع خوانی قران انتخاب می شود که امیدواریم امسال نیز همینطور باشد چراکه تلاوت و جمع خوانی قران باعث نزول رحمت الهی نسبت به ان جامعه می شود.

وی در خصوص تظاهر به روزه خواری در ایام ماه رمضان نیز افزود:معصیت و گناه اگر در خلوت و دور از چشم همگان باشد تنها شامل خود فرد گنهکار می شود اما اگر معصیت علنی و اشکارا حریم های الهی در جامعه شکسته شود مصیبت الهی نصیب ان جامعه می شود.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر نیز افزود:امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه شهدا را به همه ما عنایت کند و ما نیز در بزرگداشت این ایام تمام تلاش خود را انجام دهیم چراکه اکنون در سایه رشادت ها و فداکاری های شهدا است که ما در امنیت و ارامش زندگی می کنیم.

امام جمعه ارومیه به سفر اخیر ترامپ ریس جمهور امریکا به کشور عربستان نیز اشاره و ان را مایه ننگ برای رهبران عربستان عنوان کرد و افزود:این نهایت خفت و خاری است که انهایی که داعیه خادمی حرمین شریفین را دارند به پیشواز مجسمه معصیت و گناه می روند و از او استقبال می کنند و دست دادن با نامحرمان را باعث افتخار خود می دانند.

وی تصریح کرد:کسی که به صراحت در ایام تبلیغات خود اعلام کرد که عربستان همانند گاو است که باید دارایی های او را دوشید و سپس او را ذبح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت:از این رو ما باید از خداوند متعال سپاس گذار باشیم که در کشوری زندگی می کنیم که تنها با یک سخنرانی او کل توطه ها و سیاست های دشمنان به هم می ریزد و تاسف بخوریم که رهبر کشورهای اسلامی فکر می کند با دیدار مجسمه معصیت و ذلت می تواند ایران را تهدید کند در حالی که نمی توانند.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود:بحمدالله در ۲۹اردیبهشت ماه ملت ایران وارد صحنه شدند و به منویات امام ره و رهبری لبیک گفته و حماسه دیگری را افریدند و عزت و اقتدار کشور را به جهانیان نشان دادند.

وی تصریح کرد:و این انتخابات در حالی در امنیت و ارامش در کشورمان برگزار شد که اخیرا شاهد بودیم در کشورهایی که مهد امنیت هستند چگونه با بمب گذاری ها امنیت و ارامش خود را از دست داده اند.

امام جمعه ارومیه پیروز اصلی این انتخابات را ملت ایران عنوان کرد و افزود:حال دیگر نوبت دولت است که آستین های خود را بالا بزند و با جدیت به وظایف خود عمل و مشکلات مردم را رفع و مطالبات رهبری را جامع عمل بپوشاند.

وی در پایان در خصوص برخی صحنه های قبل و بعد از انتخابات نیز که باعث شکسته شدن حرمت ها شد گفت :این صحنه ها به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد چراکه باعث جریحه دار شدن قلب بسیاری از خانواده های شهدا شد و لذا مسولان باید نسبت به انتخابات بعدی تدبیری کنند تا دیگر شاهد توهین به احکام دین نباشیم.

ارسال نظرات