یادداشت

رمضان ، ماه بندگی و عروج به سوی آسمان عشق و دلدادگی

رمضان همان فرصتی است که دلهای بی تاب بندگان همواره در انتظار رسیدنش هستند تا بر سر خوان پر نعمت و رحمت پروردگار پرمهرشان بنشینند و از سایه سار کرامت بی پایانش بهرمند گردند.
کد خبر: ۸۸۶۵۳۴۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، نسیمی آشناکوچه پس کوچه های شهررا فراگرفته است، اشتیاقی در دلها پدید آمده و روحی تازه در کالبد بشر دمیده شده است. همه باهم قرار ضیافتی پر شور می نهند که دوباره عهد بندگی از سرگیرند و سرنوشتی تازه برای خویش رقم بزنند. لحظاتی که خواب هم عبادت می شود و شیاطین در بند و اسیر گرفتارند تا هیچ بنده ای از رحمت بی پایان پروردگار محروم نماند.
ماه رمضان،  ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیله‏ القدر و پاکی و تعالی انسان است ،ماه علی(ع) آن مقتدای عدالت و انسانیت است که نماز خون و شهادت در محراب عشق را برای اولین بار به یادگار گذاشت. ماهی که شایسته است با آگاهی هر چه بیشتر و عمیق‏تر از تعلیمات آسمانی آن بهره مند شد، تا جسم و جان آدمی از آلودگی‏های گناه شستشو و به خداوند نزدیکتر شود.
رمضان همان فرصتی است که دلهای بی تاب بندگان همواره در انتظار رسیدنش هستند تا بر سر خوان پر نعمت و رحمت پروردگار پرمهرشان بنشینند و از سایه سار کرامت بی پایانش بهرمند گردند. دلها در تمنای وصال دوست سر به آشیان محبت نهاده اند، اکنون زمان آن رسیده که غبار از دل بشوییم و جان را صفا دهیم.
ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی و بس گرانقدر و ارزشمند است که باید با برنامه‌ریزی صحیح به استقبال آن برویم، این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان، حلاوت می‌بخشد.
این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏اى برخوردار و ماه سلوک روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه ‏سازى و فراهم کردن زمینه ‏هاى معنوى در ماه‏ هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب‏ زنده ‏دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه ‏دارى و… روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى ‏کنند.
پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه، نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را تبریک عرض مینمائیم.

ارسال نظرات