عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

اخذ شهریه در مدارس دولتی غیر قانونی است/وزارت آموزش وپرورش با مدیران متخلف برخورد کند

نماینده مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی مکرراً در این رابطه تذکر داده و در پاره ای از موارد هم با تخلفات برخورد شده است اما وزارت آموزش و پرورش باید جدی تر با مدیران متخلف برخورد کند.
کد خبر: ۸۸۶۵۶۰۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تخلفات برخی مدارس و اجبار کردن خانواده ها به مشارکت های مالی اظهار داشت: خالی کردن جیب والدین دانش آموزان به بهانه های مختلف غیرقانونی است.

وی با بیان این مطلب افزود: مشخص نیست پشت مدیرانی که این تخلفات مالی را می کنند به چه کسانی گرم است، متاسفانه این مسئله به صورت یک اپیدمی و بیماری واگیردار روز به روز در حال گسترش است و مانند سرطان نه تنها از حجم تخلفات کاسته نشده بلکه روز به روز افزایش می یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریافت شهریه از والدین دانش آموزان به بهانه های مختلف یکی از معضلات جدی در بخش آموزش و پرورش است، دولت سرانه مدارس را پرداخت نمی کند و مدیران هم مجبورند به نحوی مدرسه را اداره کنند و برای همین نگاه شان به جیب والدین است.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: مصیبت اینجاست که دانش آموزانی که والدین آنها پول بیشتری پرداخت می کنند از احترام بیشتری نزد مدیر و معلمان مدرسه برخوردار می شوند و نمره می گیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکرراً در این رابطه تذکر داده و در پاره ای از موارد هم با تخلفات برخورد شده است اما وزارت آموزش و پرورش باید جدی تر با مدیران متخلف برخورد کند.


ارسال نظرات