نماینده مردم خلخال در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

برنجکاران داخلی در شرایط سختی به سر می‌برند

بشیر خالقی گفت: واردات بی‌رویه برنج از دغدغه های همیشگی نمایندگان گیلانی در مجلس اشت که واردات بی‌رویه تاثیرات منفی و خسارت آوری را برای تولید برنج فراهم کرده است؛ برنجکاران داخلی در شرایط سختی به سر می‌برند.
کد خبر: ۸۸۶۵۷۶۹
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: باید سیاست‌های حمایتی و تنظیمی برنج به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد از اینرو سیاست‌های تنظیم بازار باید به شکلی در راستای حمایت از برنجکاران داخلی، کارگرانی که در این حوزه فعالیت دارند پرداخته شود تا از این طریق بتواند چالش ‌های پیش روی برنج را تا حدی بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای بهبود تنظیم بازار برنج داخلی باشد افزود:  واردات بی‌رویه برنج یکی از دغدغه های همیشگی نمایندگان گیلانی در مجلس اشت که واردات بی‌رویه تاثیرات منفی و خسارت آوری را برای  تولید برنج فراهم کرده است از اینرو با واردات بی‌رویه برنج داخلی در فصول مختلف کشت، فاقد بازار لازم شده و برنج روی دست برنجکاران داخلی می‌ماند چراکه واردات بی‌رویه در سوالات میان دستور نمایندگان رشت وجود داشته است از اینرو قوانین باید مورد تجدیدنظر و اصلاح قرار بگیرد تا شفاف سازی نهادهای اجرایی مرتبط هم شکل بگیرد.

خالقی بیان داشت: وزارتخانه جهاد کشاورزی عامل اصلی در واردات بی‌رویه برنج به شمار می‌رود؛  از اینرو با توجه به اینکه نیروی انسانی فروانی بیش از چندین هزار نفر فعالیت دارند و از سویی دیگر میزان و حجم تولید برنج در داخل کشورمان مشخص است لذا باید میزان نیاز به برنج در گزارشات شفاف به تولیدکنندگان و واردکنندگان ارائه شود از اینرو شفاف سازی در عملکرد تولید و واردات برنج نقشی موثر دارد.

نماینده مردم خلخال بیان داشت: برنجکاران داخلی در شرایط سختی به سر می‌برند و زحمات فراوانی دربردارد، از اینرو  اگر شفافیت لازم شکل بگیرد واردات و تولیدات برنج هم با مدیریت صحیح شکل بگیرد مناطق آزاد با مدیریت راهبردی و قانونمند می‌تواند نقشی موثر در توزیع برنج داخلی داشته باشد.

وی در خاتمه افزود: با وجود اینکه با نبود قانون در کشورمان مواجه هستیم این در حالی است که  انباشت قانون هم در کشورمان داریم  ولی آنچه مهم است چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای قوانین است.

ارسال نظرات