مدیرکل زندان‌های کردستان؛

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت:دوازدهم ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۷۸۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی در اولین جلسه هم اندیشی جشن گلریزان که با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاد دیه، برگزار شد،گفت: در حال حاضر تعداد 269 زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که 23 نفر ازآنان به جرم تصادف و حوادث کارگاهی، 205 نفر محکومیت های مالی و 52 نفر نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در مراکز اصلاحی و تربیتی استان به سر می برند.

وی افزود: این تعداد زندانی به دلیل انجام غیرعمد فعلی که قانون‌گذار آن را جرم دانسته از جمله مهریه و نفقه، بدهکاری مالی (بجز کلاهبرداری)، تصادف، حوادث کارگاهی و مواردی از این دست روانه زندان شده‌اند که برای آزادی آنان از زندان و بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه جشن گلریزان امسال نیز همچون سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این جشن در 17 خرداد مصادف با 12 رمضان برگزار می‌شود.

گروسی رئیس کل دادگستری کردستان و رئیس دادگستری استان نیز در این جلسه حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به آزادی آنان را موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: زندانیان جرائم غیرعمد افرادی هستند که به دلیل انجام دادن فعلی به صورت غیرعمد روانه زندان شده اند و قطعا در آن سوی قضیه خانواده های آنان نیز با مشکلات فروانی مواجه شده اند و در این راستا چنانچه قدمی در مسیر کمک به آزادی این قشر آسیب از زندان برداشته نشود قطعا باید شاهد گسترش آسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه باشیم.





ارسال نظرات