در گفتگو با «بسیج» عنوان شد

روزه داران از خوردن غذاهای فست فودی و سرخ کردنی اجتناب کنند/یک توصیه ویژه برای کاهش میزان تشنگی

سعید زهرایی، گفت: مصرف غذاهای سرخ کردنی و فست فودی باعث تشنگی روزه داران در ماه رمضان می شود، روزه داران عزیز باید حداقل از این نوع غذاها اجتناب کنند و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانند.
کد خبر: ۸۸۶۵۹۵۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

سعید زهرایی کارشناس طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: یکی از مشکلات روزه داران عزیز در ماه مبارک رمضان خصوصا ماه رمضان هایی که در فصل های گرم سال مقارن است، مقابله با تشنگی است.

وی افزود: برخی نوشیدنی ها و برخی مواد خوراکی مصرفی می تواند، تشنگی را در طول روز برای روزه دار به طور محسوسی کاهش دهد، به عنوان مثال خوردن عرقیجات و شربت های سنتی می تواند تا حد زیادی تشنگی را در ماه مبارک رمضان رفع کند.

این متخصص طب سنتی، تصریح کرد: کسانی که روزه میگیرند، میتوانند با یک هزینه کم شربتی را در خانه درست کنند که جلوی تشنگی آن ها را بگیرد افراد می‌توانند با اشتفاده از نعناع خشک و عسل یک نوشیدنی بسیار مناسب برای رفع تشنگی تهیه کنند، فقط کافیست نعناع خشک را جوشانده و با آب و عسل مخلوط کنند و میل نماییند.

زهرایی با بیان اینکه " روزه دارن باید از خوردن غذاهای فست فودی که معمولا سرخ کردنی هستند، اجتناب کنند " گفت: مصرف غذاهای سرخ کردنی و فست فودی باعث تشنگی روزه داران در ماه رمضان می شود، روزه داران عزیز باید حداقل از این نوع غذاها اجتناب کنند و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانند.

وی در پایان اظهارداشت: باید این نکته مهم را عرض کنم، برخی بر این تصور هستند که شربت خاکشیربرای رفع تشنگی کارساز است در صورتی که این طور نیست؛ خوردن شربت خاکشیر تنهایی به رفع کامل تشنگی کمک چندانی نمی‌کند، برای رفع تشنگی باید شربت خاکشیر را با به همراه مقداری عرق کاسنی میل کنند، تا در مقابل تشنگی اثراتی داشته باشد.

ارسال نظرات