کارگاه بازیگری در نوشهر برگزار می شود

کارگاه بازیگری و کارگردانی خلاق توسط استاد برجسته تئاتر «علیرضا کوشک جلالی» از ۲۹ خرداد تا دوم تیر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۹۷۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول برگزاری کارگاه بازیگری و کارگردانی خلاق امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه زمان برگزاری این کارگاه از ۲۹ خرداد تا دوم تیر به میزبانی نوشهر انجام می‌شود، گفت: این دوره در راستای ارتقاء سطح کیفی آموزش تئاتر در شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

مهلا اسلامی افزود: کمک به بهبود شیوه‌ها و تکنیک‌های اجرایی در تئاتر و آشنایی دانشجویان و فعالان هنرهای نمایشی با متدهای روز دنیا از دیگر اهداف مهم این کارگاه بازیگری و کارگردانی است.

این هنرمند نوشهری و مسؤول برگزاری کارگاه بازیگری و کارگردانی خلاق تصریح کرد: کارگاه بازیگری و کارگردانی خلاق می‌تواند سبب ایجاد انگیزه و بستری مناسب برای هنرمندان جهت انجام فعالیت‌های مستمر نمایشی و متعاقباً به منظور ترویج هر چه وسیع‌تر هنر تئاتر در میان عامه مردم شود.

«علیرضا کوشک جلالی» که متولّد اول فروردین سال ۱۳۳۷ در شهر تهران است عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران نیز است و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول به کار است.

وی در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد و گروه تئاتری «علی جلالی آنسامبل» را در شهر کلن پایه‌گذاری کرد و هم اکنون نیز مسؤول هنری این گروه است.

چهار نمایش‌نامه از او در انتشارات تئاتر مونیخ آلمان به چاپ رسیده است.

«انتشارات قطره» نمایشنامه‌های «همزاد»، «با کاروان سوخته»، ترجمه نمایشنامه «ژورف و ماریاً»  اثر پتر تورینی، انتشارات «نمایش» ترجمه «پستچی پابلو نروداً» و نمایش «هابیل و قابیل» و انتشارات افراز ترجمه «خدای کشتار» اثر یاسمینا رضا، ترجمه  نمایش «پوزه چرمی» اثر «هلموت کراوزه» و  «هنر خوبه و قشنگه اما خیلی درد داره» را روانه بازار کتاب کرده‌ است.

او تاکنون بیش از ۴۰ نمایش در آلمان و ۱۵ نمایش‌نامه در ایران به روی صحنه برده و جوایز زیادی در زمینه کارگردانی و نویسندگی در فستیوال‌های تئاتری بین‌المللی کسب کرده است.

کوشک جلالی در سال ۲۰۰۹ نیز برای نخستین‌بار به عنوان کارگردان «یک اُپرا » را در اُپرای شهر دورتموند آلمان به زبان ترکی و آلمانی به صحنه برد.

وی در سال‌های اخیر توجه خاصی به تئاتر شهرستان‌ها داشته است.

کارگاه بازیگری و کارگردانی خلاق توسط استاد برجسته تئاتر «علیرضا کوشک جلالی» از ۲۹ خرداد تا دوم تیر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر واقع در جنب باغ نوید برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با مسؤول برگزاری این دوره هماهنگ شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها