نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ادغام بانکی نمایشگر وضعیت بد اقتصادی کشورمان است

سیدمهدی موسوی‌نژاد گفت: ادغام بانک ها به نوعی وضعیت بد اقتصادی کشور و وضعیت بد اقتصادی بانک‌ها را نشان می‌دهد از اینرو نشان دهنده این است که بانک‌ها نتوانستند تا به اهداف تعیین شده برسند.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۰۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۱
ادغام بانکی نمایشگر وضعیت بد اقتصادی کشورمان است

سید مهدی موسوی نژاد نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اظهارات اخیر رییس بانک مرکزی درزمینه ادغام بانک ها اظهار داشت: ادغام بانک ها توسط دولت به عنوان عملیات صورت بگیرد به نوعی وضعیت بد اقتصادی کشور و وضعیت بد اقتصادی بانک‌ها را نشان می‌دهد از اینرو نشان دهنده این است که بانک‌ها نتوانسته به اهداف تعیین شده برسند.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت بد اقتصادی در کشورمان نبود، اقتصاد ایران مسیر هموارتری برای خروج از رکود و دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالا را باید تجربه می‌کرد افزود: عدم موفقیت بانک ها موجب خواهد شد که اقتصاد کشورمان با رکود مواجه شود این در حالی است که وضعیت بد اقتصادی هم مسیر بانکی کشورمان را در تنگنا قرار داده است. این رویکرد موجود در وضعیت نظام بانکی نشانه های رشد اقتصادی نداشته چراکه رکود اقتصادی را به نمایش گذاشته است.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه نظام بانکی با مشکلاتی روبه رو شده است و همین سودآوری بانک ها را به شدت کاهش داده است.نبود رقابت بین بانکی هم به عنوان تهدیدهای جدی برای سیستم بانکی است از اینرو خدمات مناسبی هم ارائه نمی‌دهند.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: مقام ناظر از توان کافی برای نظارت بر بازار پول برخوردار نمی باشد. این امر سبب خواهد شد که وضعیت ترازنامه ای بانک ها و همچنین خطر بالا بودن میزان ریسک دارایی بانک ها وجود داشته باشد از اینرو این امکان وجود دارد که بانک ها مجددا از مسیر واسطه گری مالی خود منحرف شده و وارد فضای  بنگاه داری و خرید و فروش در بازارها می‌شوند.

ارسال نظرات