سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

۳۱ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از نحوه دفن یک قربانی تب کریمه کنگو در عمق ۳ متری زمین و با شفته آهک، آن را طبق دستورالعمل از پیش تعیین شده دانست و از مردم خواست به توصیه‌های کارشناسان برای حفظ سلامتی خود توجه کنند.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۲۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به تصاویر منتشر شده  از نحوه دفن یک قربانی تب کریمه کنگو گفت: طبق دستورالمعل‌های موجود افرادی که به دلیل این بیماری فوت می‌کنند در عمق ۳ متری با شفته آهک دفن می شوند که این موضوع نشان دهنده این است که خدمتگزاران از هیچ اقدامی برای ارتقای سلامت مردم برای رسیدن به شرایط مطلوب فروگذار نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای 31 نفر به تب کریمه کنگو افزود: در ۲۰ سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو در جهان ۳۰ درصد بوده در حالیکه این موضوع در ایران به ۱۵ درصد رسیده است.

حریرچی، با اشاره به روش‌های انتقال تب کریمه کنگو گفت: این بیماری در اواخر بهار و اوایل تابستان شیوع بیشتری دارد و از طریق گزش کنه در بدن دام، آلودگی به ترشحات خونی حیوان یا لاشه آن و از فرد مبتلا منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: همه بیماران با داروهایی که نسبتا گران هستند به صورت رایگان درمان می شوند و در موارد اخیر که ناشی از بی احتیاطی در واحد کشتارگاهی برای نگهداری نامناسب لاشه دام بود مشکل دیگری وجود ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه افراد مبتلا درمان و بهبود یافته اند اذعان داشت: به مردم توصیه می کنیم گوشت را از مراکز بهداشتی تحت نظارت وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی تهیه کنند و از خرید غیر بهداشتی با ذبح نامناسب و تماس با دام خودداری کنند.

حریرچی، در پایان خاطرنشان کرد: در مواردی که گوشت آلوده باشد با روش های مختلف شناسایی و گوشت تازه در مراکز بهداشتی به مدت ۲۴ ساعت در شرایط سرد نگهداری می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار