مسابقات جهانی کونگ‌فو ۲۰۱۸ به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود

رئیس هیئت کونگ‌فو استان اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته از سوی هئیت کونگ‌فو استان با فدراسیون و توافق‌های نهایی مسابقات جهانی کونگ‌فو ۲۰۱۸ سال آینده به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۳۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

افشین امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلبا اشاره به اینکه با طرح برگزاری مسابقات جهانی کونگ‌فو 2018 در اردبیل در مجمع سالیان فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی، این استان سال آینده میزبان مسابقات جهانی کونگ‌فو خواهد بود، اظهار داشت: باتوجه به مغفول و مسکوت ماندن رشته رزمی کونگ‌فو در استان اردبیل در سنوات و شاید دهه‌های گذشته و برخی بی‌مهریها به این رشته پرطرفدار در حال‌حاضر بسی جای امید هست که با جوان‌گرایی و استفاده از افراد کاردان و متخصص در کادر و هیئت کونگ‌فوتوانستیم علاوه بر برگزاری مسابقات انتخابی استانی و برپایی اردوهای مستمر توافق فدراسیون کونگ‌فو برای میزبانی اردبیل از مسابقات جهانی 2018 در سال آینده را نیز جلب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مستمر اردوهای آماده‌سازی تیمهای بانوان و آقایان کونگ‌فوکار طی چند ماه اخیر در استان افزود: خوشبختانه در 2 ماهه نخست سال توانستیم با برگزاری اردوهای مستمر در طول هفته برای تیمهای بانوان و آقایان کونگ‌فوکار استان سطح برخورداری تیمها از موقعیت فنی و روحی را تا حد قابل توجهی ارتقاء دهیم.

رئیس هیئت کونگ‌فو استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به اینکه کونگ‌فوی استان اردبیل در طول دهه‌های اخیر مربیان، قهرمانان و داوران زیادی را تربیت و تحویل ورزش کشور داده است همین موضوع سطح توقعات و انتظارات از مسئولان ورزش و جوانان را بالا می‌برد اما متاسفانه با این همه تاکیدات و پیگیریها بازهم شاهد برخی بی‌مهریها به ورزش کونگ‌فو در اردبیل هستیم.

اعزام تیم بانوان به مسابقات انتخابی آسیایی

رئیس هیئت کونگ‌فو استان اردبیل با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی آسیایی در تیرماه امسال گفت: طبق اعلام فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران بانوان کونگ‌فوکار استان اردبیل در 10 وزن تیرماه امسال جهت انتخابی تیم‌ ملی راهی استان سنندج می‌شوند که منتخبین و نفرات اول و دوم از هر وزن در این مسابقات نیز جواز حضور در مسابقات آسیایی و انتخابی تیم ملی در مشهد مقدس که در آذر ماه 96 به میزبانی این استان برگزار می‌شود اخذ خواهند کرد.

امینی همچنین برگزاری مسابقات انتخابی آسیایی آقایان را نیز در تیرماه امسال بعد از برگزاری مسابقات انتخابی بانوان در سنندج اعلام و سطح برخورداری کونگ‌فوکاران آقایان استان را نیز بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی برگزاری مداوم اردوهای آماده‌سازی بانوان کونگ‌فوکار استان اردبیل را رویدادی بی‌سابقه در تاریخ کونگ‌فوی بانوان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه در حال‌حاضر بازیکنان بانوان ما در آمادگی کامل به سر برده و از سطح فنی و روحی قابل توجهی برای حضور منسجم و هدفمند در مسابقات برخوردارند که در همین رابطه با هماهنگی نائب رئیس هیئت بانوان و مربیان تیم بزرگسالان در طول هفته اردو و تمریناتفشرده جهت آماده‌سازی هرچه بهتر بانوان برای اعزام به مسابقات زیرنظر مربیان و با نظارت مستقیم هیئت کونگ‌فو برگزار می‌شود.

امینیبا اذعان به کمبود برخی تجهیزات برای بانوان کونگ‌فوکار در استان اردبیل اظهار کرد: باوجود تمامی کاستی‌ها و نبود حمایتهای کافی از سوی برخی ارگانهای ورزشی استان بازهم تا به اینجای کار سعی کردیم با بکارگیری تمامی تلاش خود و پیگیریهای مضاعف درصدد رفع این کم و کاستها برآییم تا تیم با روحیه نسبی بالا در اردوها شرکت کرده و در نهایت حضوری موفق در مسابقات را تجربه کند و هیئت تا حد وسع توان تجهیزات نیاز باشگاههای فعال استان را با افتخار فراهم خواهد کرد.

داور فدراسیون کونگ‌فو تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در اردوهای آماده‌سازی مسابقات انتخابی آسیایی طی مسابقه انتخابی استان با شرکت بیش از 90 بازیکن در رده بانوان انتخاب شدند که ما سعی داشتیم تا تنها به همین امر اکتفا نکنیم و طول اردوها نیز بحث استعدادیابی همواره مدنظر مربیان قرار گرفته است.

خانه کونگ‌فوی اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیئت کونگ‌فو استان اردبیل با اشاره به تجهیز خانه کنونی کونگ‌فو استان اردبیل بیان کرد: در حال‌حاضر خانه کونگ‌فوی استان اردبیل با تجهیز کفاف تمرینات بازیکنان را می‌دهد اما در نظر داریم تا با همکاری سایر ارگانهای ورزشی استان در شهریور ماه سالجاری خانه کونگ‌فوی اردبیل را به صورت رسمی راه‌اندازی کنیم.

امینی اظهار کرد: بازسازی خانه کونگ‌فوی اردبیل با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی انجام می‌گیرد که این خانه در شهریورماه با حضور رئیس فدراسیون در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

احیای کونگ‌فوی اردبیل نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

رئیس هیئت کونگ‌فو استان اردبیل گفت: خوشبختانه در طول 4 ماهه فعالیت هیئت کنونی کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان اردبیل شاهد درخششهای پی‌در‌پی هم در بحث مسابقات و اعزام بازیکنان و هم مباحث دوره‌های داوری و مربیگری که در صدد هستیم تا به تاسی از بزرگان کونگ‌فوی استان که زحمات زیادی برای ایستادگی رشته کونگ‌فوی اردبیل انجام دادند هنرهای رزمی استان را به جایگاه اصلی خود که شایسته نام اردبیل باشد برسانیم.

امینی ضمن گله‌مندی از هیئتهای اسبق کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان اظهار داشت: ما در ابتدای فعالیت در هیئت مخروبه‌ای به نام کونگ‌فو را تحویل گرفتیم و با گذشت زمان هرچند اندک با تلاش و پشتکار وافر ورزشکاران جوان و باروحیه و مربیان و همچنین اعضای هیئت توانستیم هم‌اکنون این هیئت را مکان و فضایی امن برای ورزشکاران مبدل سازیم و همین مسئله مایه افتخار و مباهات ماست.

وی ضمن یادآوری برگزاری یک دوره کارگاه بازآموزی داوری و مربیگری با حضور 100 نفر از ورزشکاران و مدرس فدراسیون در بهمن ماه سال گذشته گفت: بعد از ماه مبارک رمضان در روند سری برنامه‌های هیئت کونگ‌فوی استان در دستور کار داریم تا دوره‌های داوری و مربیگری درجه 3 و ارتقای مدارج را به صورت مستمر در سطح استان برگزار کنیم.

مربی رسمی فدراسیون کونگ‌فو افزود: در ابتدای تحویل هیئت کونگ‌فو در اردبیل مشکلات زیادی پیش روی هیئت قرار داشت که به حمدالله با عنایت و توجه اداره کل ورزش و جوانان توانستیم در همین مدت اندک 4 ماهه بسیاری از این مشکلات را از پیش رو برداریم و در همین رابطه هئیت کونگ‌فوی استان اردبیل بجهت برطرف‌سازی مشکلات ورزشکاران به صورت 24 ساعته پاسخگو و آماده ارائه خدمات به این بازیکنان توانمند در سطح استان است.

امینی در ادامه تشریح فعالیت هیئت کونگ‌فو تصریح کرد: در نخستین حضور خود در چارجوب هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی توانستیم طلای مسابقات برون مرزی را کسب کنیم که در روند همین مسابقات 3 نفر از آقایان مستعد کونگ‌فوکار استان نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

3 طلا، یک نقره و 4 برنز نتیجه تلاش مضاعف هیئت کونگ‌فو

رئیس هیئت کونگ‌فو استان اردبیل گفت: از زمان تحویل هیئت کونگ‌فو از کادر اسبق هیئت به صورت منسجم فعالیتهای فشرده در هیئت استان آغاز شد و ماحصل همین تلاشهای مضاعف در مدت زمان اندک کسب سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز توسط کونگ‌فوکاران مستعد اردبیل بود.

امینی برگزاری بیش از 15 جلسه توجیهی با بانوان و آقایان در روند پیشبرد برنامه‌های هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان را از جمله اقدامات مناسب در راستای ارتقای سطح آگاهی ورزشکاران درخصوص مسابقات برگزاری کشوری، آسیایی و جهانی دانست و افزود: در همین رابطه برای بررسی مشکلات احتمالی و مطالبات تیم بزرگسالان بانوان برای اعزام به مسابقات انتخابی آسیایی جلساتی با حضور بازیکنان تیم و مربی در محل هیئت کونگ‌فوی استان برگزار شد که خروجی این جلسات نیز تاحدی مورد قبول واقع شد.

وی اعزام تیم به مسابقات سبک فری کونگ‌فو و کسب مجموع 6 مدال، برپایی کارگاه‌ها و استاژهای داوری با حضور مدرس فدراسیون، برگزاری مسابقات انتخابی استانی با شرکت بیش از 190 بازیکن، برگزاری اردوهای انتخابی و آماده‌سازی در دو رده بانوان و آقایان، اعزام تیم سبک آزاد استان به مسابقات کشوری و کسب یک مدال طلا، برگزاری مسابقات انتخابی استانی بانوان در چهار رده سنی با حضور 88 بازیکن و نیز اعزام بازیکن تیم کونگ‌فو توآ به کشور آذربایجان و کسب یک مدال ارزشمند طلا را از جمله مهمترین برنامه‌های هیئت در طول 4 ماه گذشته دانست.

رئیس هیئت کونگ‌فو استان اردبیل با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت رشته ورزشی کونگ‌فو در استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم تا با توجه بیش از پیش مسئولان استانی به رشته مورد غفلت واقع شده کونگ‌فو بتوانیم در اسرع وقت با بکارگیری توانمندیهای شایسته بازیکنان و مربیان و داوران رشته کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

امینی بیان کرد: خوشبختانه با همکاری تمامی فعالان و کادر مجرب هیئت کونگ‌فو استان توانستیم در طی مدت اندک با عملکرد خوب خود توجه مسئولان ورزشی استان را جلب کنیم که همین امر نگاه ویژه و احترام به رشته کونگ‌فو از سوی تک تک مسئولان اداره کل ورزش و جوانان را نیز در پی داشت و این همین موضوع مایه افتخار برای ماست چرا که رشته کونگ‌فو نه تنها در سطح کشور بلکه در استان اردبیل نیز شایستگی بهتر از آنچه را که هم‌اکنون شاهد آن هستیم دارد.


ارسال نظرات