یک متخصص ارتوبدی:

روزه داری مانعی برای حرکات ورزشی نیست

یک متخصص ارتوبدی ضمن بیان اینکه روزه داری مانعی برای حرکات ورزشی نیست ساعات اولیه صبح یا نزدیک عصر را بهترین زمان برای پیاده‌روی شخص روزه‌دار عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۳۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، مینا راجی، متخصص ارتوبدی با اشاره به ورزش در ایام ماه رمضان بیان داشت: ورزش در ماه مبارک رمضان محدودیت‌های خاص زمانی دارد و طبیعتاً باید فعالیت‌های ورزشی را باید به زمانی موکول کنیم که امکان آن وجود دارد.

این متخصص ارتوبدی افزود: بعضی از فعالیت‌های ورزشی در ماه رمضان نیاز به زمان خاصی ندارد به عنوان مثال پیاده روی یکی از ساده‌ترین و بهترین ورزش‌هایی است که می‌توان در هر زمانی انجام داد حتی اگر روزه‌دار باشیم البته نکاتی مثل راه رفتن روی سطوح کاملاً صاف، زمان متوسط 30 الی 45 دقیقه را باید رعایت کنیم.

راجی، با اشاره به اینکه پیاده روی در ماه رمضان باید زمانی انجام شود که میزان دمای هوا در حد متوسطی قرار دارد، گفت: قطعاً پیاده روی در ظهر به روزه دار آسیب می‌زند چرا که میزان تبخیر بدن بیشتر شده و شخص گرمازده خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر اینکه ساعات اول صبح یا نزدیک عصر بهترین زمان برای پیاده‌روی شخص روزه‌دار است افزود: فعالیت‌های ورزشی دیگر مانند استخر باید در فاصله زمانی بین افطار تا اذان صبح انجام شود تا روزه‌داران علاوه بر اینکه پایبندی خود را به قوانین شرعی حفظ می‌کنند از این فعالیت ورزشی مناسب نهایت استفاده را ببرند چرا که شنا ورزش مهمی برای کمک به اصلاح مشکلات اسکلتی عضلانی است.

این متخصص ارتوبدی تأکید کرد: در حوزه ارتوبدی روزه داری مانعی برای حرکات ورزشی نیست به شرط آنکه شخص مشکلات ارتوبدی نداشته باشد یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت وغیره نباشد.

راجی، در پایان گفت: هدف از ورزش و تحرک در ماه رمضان برخورداری از حالات روحانی توأم با سلامتی است و اگر به هر دلیلی با روزه‌داری خللی به سلامتی شخص وارد شود قطعا مورد قبول دین مبین اسلام نیست و باید از آن پرهیز کرد.

 

ارسال نظرات