معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

میزان استفاده از داروهای گیاهی در ایران پایین می باشد

در کشور ما تنها 4 درصد داروها گیاهی و مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد و میزان استفاده از داروهای گیاهی در ایران پایین می باشد.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۴۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در اجلاس مجمع سالیانه سازمان بسیح مهندسین کشاورزی استان زنجان گفت: کارگروه دامپروری و شیلات استان زنجان برای این مجمع دو طرح کشاورزی را مطرح کرده است.

رحمان رستمخانی زنجان با اشاره به تغییرات اقلیمی کشور افزود: بهره وری بز در استان وکشور در سطح پایینی قرار دارد و در راستای این منظور برنامه بلندمدتی تعبیه شده است.

وی با بهروری این طرح در سال جاری اظهار داشت: با شروع این طرح درسالهای آتی نتیجه حاصله انجام خواهد شد و این برنامه اصلاح نژادی یک برنامه هشت تا 10 ساله است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان طرح ارایه شده را شامل دو بخش شیر وگوشت بزعنوان و تصریح کرد: بنا به شرایط آب و هوایی پرورش بز شرایط خاص خود را می طلبد.

رحمان رستمخانی با بیان اینکه متاسفانه در لاین گوشتی اصلاح بز در استان زنجان سویه بومی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اقدامات ابتدایی برای آغاز اصلاح نژاد بز در استان انجام شده و این مهم در دو بخش کوچک روستایی و صنعتی انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اصلاح نژاد بز در استان زنجان در چهار بخش 15، 30، 50 و 90 راسی آغاز می‌شود، تصریح کرد: برای این چهار بخش 12 تیپ نقشه آماده شده است.

رستمخانی با اشاره بر توانمندسازی مروجین کشاورزی روستایی، گفت: برای پیشبرد اولویت‌های مشخص شده در بخش کشاورزی راه‌اندازی اردوهای جهادی و یا همسو نمودن اردوهای جهادی در این راستا از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ادامه خلیل آقاجانلو با اشاره به طرح کشت گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی از برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان است.

وی با اعلام اینکه در کشورهای خارجی از گیاهان دارویی استفاده زیادی می شود تصریح کرددر کشور آلمان ۷۰درصد داروهای این کشورگیاهی می باشند.

خلیل آقاجانلو از شروع به کار طرح شناسایی گیاهان دارویی در استان زنجان خبر داد و خاطر نشان کرد:‌ در کشور ما تنها 4 درصد داروها گیاهی و مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد و میزان استفاده از داروهای گیاهی در ایران پایین می باشد.

ارسال نظرات