خبرهای داغ:
در نشست هم‌اندیشی مبلغان دینی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

مبلغان در خیمه های معرفت نقش کلیدی دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در نشست هم‌اندیشی مبلغان دینی بابیان اینکه مبلغان اعزامی در خیمه‌های معرفت امامزادگان شاخص شهرستان، مساجد، منابر حسینه‌ها و پارک‌ها به فعالیت می‌پردازند، گفت: هدف از این نشست تبادل افکار با مبلغان دینی و مذهبی در این خیمه‌ها است تا بتوانیم با همدلی و همکاری بیشترین بهره در این ماه را ببریم.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۰۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت الاسلام علی مصائبی افزود: از همه مبلغان و روحانیون اعزامی به خیمه‌های معرفت در مکان‌های مشخص می‌خواهیم حضور موثر و منظم در این برنامه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دغدغه اصلی مبلغان دینی، تبلیغ است پس از این فرصت بهره جسته و نقش کلیدی روحانیت را ایفا کنیم و این برنامه صرفا جهت رفع تکلیف و تهیه گزارش کار نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، همچنین به برنامه ها و بحث های ارائه شده در اجرای طرح ضیافت الهی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به آموزش‌های تخصص که عزیزان دیده بودند و همچنین ارتباط دوستانه مبلغین با مردم شاهد موفقیت آمیز بودن این طرح بودیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان های برخوردار به شمار می‌رود و معمولا سیاست سازمان اوقاف و حوزه های علمیه هم این است که بیشتر اعزام ها به مناطق محروم صورت گیرد اظهار کرد: ولی بنده معتقدم اگر میتوانیم بیشترین اعزام های مبلغین را به استان های برخوردار بفرستیم، چرا که آنجا بیشتر از مناطق محروم به این مسئله نیاز هست در این کلان شهر ها گرفتاری ها و مشکلات اجتماعی بیشتر از مناطق محروم دیده می شود.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه به وجود موقوفات در استان اشاره و بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر 50 درصد موقوفات آذربایجان شرقی احیا نشده و در دست مردم می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به موقوفه ربع رشیدی که بیش از سه هزار هکتار که در اختیار دستگاه های مختلف می باشد اشاره کرد و افزود: وقتی این مساله با دستگاه های مربوطه بحث شد آنها تعجب کردند که مگر میشود اینجا موقوفه باشد؟!

وی از روحانیون و مبلغین حاضر در این نشست خواست در بحث های تبلیغی احکام وقف را مطرح نمایند تا مردم بدانند اگر یک نفر در ملک وقفی بنشیند بدون اذن متولی تکلیفش چیست چون مردم متدین هستند و این مسائل برایشان مهم است.

حجت الاسلام مصائبی، با تاکید بر اینکه وقف یک امر مبارک و خیری است، خاطرنشان کرد: اکثر کارهای فرهنگی انجام شده از طریق وقف صورت می‌پذیرد و تنها مقوله‌ای است که نه به تحریم و نه به دولت مرتبط است.

وی ادامه داد: وقف یک چشمه جاری است که فانی را به باقی تبدیل می‌کند و باقیات صالحاتی برای انسان است.

نشست توجیهی و هم اندیشی مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی با مبلغان اعزامی در طرح خیمه‌های معرفت ضیافت الهی در آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها