امام جمعه نیر تاکید کرد:

حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

حجت الاسلام مقدسی گفت: باید همگان، حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارند و از تظاهر به روزه خواری بپرهیزند.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۴۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر اظهار داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا انسان با استغفار، خود را از بند گناه و هوس‌ها آزاد کند.

وی گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، پیوند مجدد خلق با خالق و ماه استغفار و طلب مغفرت است.

امام جمعه نیر تاکید کرد: قرآن کریم از تمامی ظلمت‌ها انسان را بیرون می‌کشد که این مهم جایگاه کتاب وحی نزد انسان‌ها تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ شأن این ماه عظیم، روزه خواری در ملأعام را عملی زشت و مذموم دانست و افزود: باید همگان، حرمت این ماه را نگه دارند و از تظاهر به روزه خواری بپرهیزند.

حجت الاسلام مقدسی بیان کرد: ماه رمضان از چنان جایگاه و منزلتی برخوردار است که خداوند متعال، قرآن کریم را در این ماه و در شب قدر نازل کرده است.

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای انجام فریضه صله ارحام است و باید سنت حسنه صله ارحام احیا و افزایش یابد که موجب زدودن کینه از دل و رفع کدورت و ناراحتی‌ها بین افراد می‌شود.

امام جمعه نیر افزود: ما اگر بخواهیم خداوند از گناهانمان درگذرد، باید نسبت به دیگران عفو و گذشت داشته باشیم و عفو و گذشت باعث اصلاح قلوب و برطرف شدن کینه ها و عداوت ها می شود.

حجت الاسلام مقدسی با اشاره به اهمیت مسائل شرعی، احکام دینی و عظمت ماه مبارک اظهار کرد: عظمت ماه مبارک رمضان باید توسط مسؤولان به مردم گفته شود و با نصب بنرها و پلاکاردها در مکان‌‌های عمومی در خصوص قبح روزه‌خواری و برکات ماه مبارک به مردم تبیین شود.

وی احترم به قانون، رعایت حقوق و حفظ حریم دیگران را هم بر شمرد و گفت: مردم باید به حقوق اجتماعی خود آگاه باشند و رعایت قانون یک واجب شرعی است و احترام به قانون بر همگان واجب است.

ارسال نظرات