خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد:

حامی یابی برای 10 هزار فرزند محسنین در ماه رمضان

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه اکنون بیش از 10 هزار فرزند محسنین در استان بدون حامی هستند، افزود: حامیان طرح محسنین در سال گذشته بیش از 51 میلیارد ریال به فرزندان نیازمند کمک کرده اند.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۷۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، امیر شبان شبستری، بیان کرد: خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، افزود: اکنون هشت هزار و 215 حامی طرح محسنین چتر حمایتی خود را بر پنج هزار و 127 فرزند خانواده های نیازمند استان گسترانیده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم و خیران استان برای حمایت از فرزندان نیازمند محسنین می توانند عدد یک را به سامانه 30001274 پیامک کنند، اظهار کرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می توانند با انتخاب فرزند خانواده و کمک ماهانه مبلغ مورد نظر نیازهای این فرزندان را تامین کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

وی در خصوص روش های ثبت نام حامیان در طرح محسنین، تاکید کرد: مراجعه حضوری به ادارت و مراکز کمیته امداد استان و پر کردن فرم اعلام همکاری، مراجعه به سایت emdad.ir و پر نمودن فرم اعلام همکاری و یا ارسال عدد 1 به سامانه 30001274 جهت اعلام آمادگی روش هایی هستند که حامیان برای حمایت از فرزندان محسنین انتخاب کنند.

شبان شبستری افزود: در روش های دو و سه پس از اقدام، امدادگران کمیته امداد استان، با حامیان تماس و پس از اخذ اطلاعات آن ها، نسبت به تخصیص فرزند، شناسه واریز، اعلام شماره حساب و ارسال شناسنامه طرح محسنین مربوط به فرزندنتان اقدام خواهند کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گفت: در کنار فرزندان محروم از نعمت پدر، نوگلان دیگری هم هستند که تقدیر به گونه ای دیگر آن ها را از وجود این پشتوانه عظیم بی بهره کرده است، پدرانی که علیرغم میل باطنی شان به علت بیماری، کهولت، از کار افتادگی و گسستن از فضای پر مهر خانوادگی توان اداره زندگی خود را نداشته و یا تامین معیشت خانواده بر دوش زنان سرپرست خانوار نهاده شده است.

وی اظهار کرد: به منظور جاری ساختن اهداف متعالی ارزش های اصیل اسلامی و جوشش رافت و الفت بین اقشار مختلف مردم با اجرای طرح محسنین شرایطی فراهم شده تا خیران و نیکوکاران به نیازمند ترین خانواده ها مساعدت کنند و با واریز ماهانه مبلغی هر چند کم بتوانند نیات خیر خواهانه خود را جامه عمل پوشانده و تصنیف مهربانی را در وجود فرزندان محروم زمزمه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها