واکنش عضو کمیسیون آموزش به درج تصاویر مستهجن در کتب درسی در گفتگو با «بسیج»:

درج تصاویر مستهجن در کتب درسی در راستای سند ننگین 2030 است/ اگر این تصویر حذف نشود وزیر را استیضاح می کنیم

کوچکی نژاد گفت: یکی از اهداف اجرای سند 2030 از بین بردن بسیاری از ارزش های ایرانی اسلامی است و برخی اقدامات هم به نوعی تطبیق دادن با آن است؛ نفوذ افکار غربی در کتب درسی و مباحث تعلیم و تربیت ما خطرناک است.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۷۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با درج تصویر خالکوبی مستهجن دیوید بکهام در کتاب درسی دبیرستانی‌ها پس از ماجرای حذف برخی مفاهیم ایثار و شهادت از کتاب‌های درسی اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد نفوذ تفکر غربی در تنظیم کتاب درسی هستیم که مطالب درج شده در برخی کتاب های دانش آموزان مطالب درستی نیست.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای سند 2030 از بین بردن بسیاری از ارزش های ایرانی اسلامی قید شده در کتب درسی است و برخی اقدامات هم به نوعی تطبیق دادن با آن است؛ نفوذ افکار غربی در کتب درسی و مباحث تعلیم و تربیت ما خطرناک است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ما در مجلس این نوع رفتارها را مداوم پیگیری و نظارت خود را دو چندان می کنیم. دانش آموزان در سنینی هستند که سریعاً الگو می گیرند و درج تصویر مستهجن خالکوبی دست بازیکن معروف انگلیسی در کتب درسی دانش آموزان می تواند برای فرزندان ما الگو شود و این خیلی خطرناک است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی باید دقت بیشتری در این زمینه کند؛ جایی که خلاف ارزش ها و فرهنگ کشورمان عمل شود تذکر می دهیم و باید این تصویر را حذف کنند و اگر انجام ندهند وزیر را استیضاح و از او سوال می کنیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار