به همت معاونت امداد و بهداشت ناحیه حضرت جوادالائمه (ع)؛

چگونگی تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

به همت معاونت امداد و بهداشت ناحیه حضرت جوادالائمه (ع) در حسینیه شهداء با حضور خانم خیابانی كارشناس تغذيه از مركز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي ولد آباد بزرگ در جمع پایوران و سربازان حاضر گردیده و در خصوص تغذيه صحيح در ماه مبارك رمضان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۴۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت معاونت امداد و بهداشت ناحیه حضرت جوادالائمه (ع) در حسینیه شهداء با حضور خانم خیابانی كارشناس تغذيه از مركز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي ولد آباد بزرگ در جمع پایوران و سربازان حاضر گردیده و در خصوص تغذيه صحيح در ماه مبارك رمضان برگزار شد.

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

دراین جلسه کارشناس تغذیه گفت: استفاده از ميوه ها وسبزيجات در هنگام افطار و همچنين در فاصله ي بين افطار تا سحر، به دليل اينكه منبع خوبي از آب و فيبر هستند، براي دستگاه گوارش بسيار مفيد است و مانع بروز يبوست مي شود. 

وی بیان داشت: سبزي ها با دارا بودن مواد مغذي و آب ، علاوه بر تامين ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بدن، از تشنگي فرد در طول روز جلوگيري مي كنند.

این کارشناس تغذیه اظهار داشت: مصرف مواد غذايي شيرين در وعده سحر توصيه نميشود، مصرف مواد غذايي شيرين با تحريك انسولين موجب ورود قند خون به داخل سلول ها و در پي آن كاهش قند خون مي شوند، به اين ترتيب، مصرف مواد غذايي شيرين و حاوي قندهاي ساده مثل شيريني و شكلات در وعده سحر، موجب مي گردد شخص زودتر گرسنه شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عبادت هايي كه بعد از افطار در ماه مبارك رمضان انجام مي شود به متابوليسم غذا كمك مي كند. در نماز خواننده تمام ماهيچه ها و مفاصل در گير هستند و مي تواند جانشين يك ورزش با شدت متوسط باشد كه كالري مصرف مي شود.

 درپایان این جلسه به سئوالات جمع حاضر در خصوص نحوه تغذیع صحیح در ماه رمضان پاسخ داده شد.

خبرنگار بسیجی : حمید سیدآبادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها