امام جمعه شهرستان طارم:

یکی از اسباب تذکر در جامعه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست

آنچه انسان بیشتر به آن نیازمند است علم نیست بلکه تذکر است که دست یابی به این امر مهم از طریق زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا میسر است.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۵۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهرستان طارم در مراسم معنوی یادواره شهید آبروی محله شهید مصطفی مرادی گفت: علم و تذکر دو مقوله ای است که انسان در طول زندگی به آنها نیازمند است بنابراین آنچه انسان بیشتر به آن نیازمند است علم نیست بلکه تذکر است که دست یابی به این امر مهم از طریق زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا میسر است.

حجت الإسلام محمد صادقی پور ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان آن را ماه خودسازی، اطاعت و بندگی و اخلاص دانست و افزود: طبق روایت امام صادق(ع) فرد روزه دار در دو موقع بسیار خوشحال می شود که از جمله آن خوشحالی بخاطر گرفتن روزه و انجام فریضه الهی و دیگری بخاطر ملاقات با پروردگار خویش است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهدا در جامعه امروز اظهار داشت: همه ما دور شمع وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی جمع هستیم و محور برای وحدت، شهدای عزیزمان هستند بنابراین همه جا به شهدا احترام قائل هستیم و به دیده ایثار و شجاعت به آنها می نگریم.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام افزود: بالای هر خوبی خوبی دیگری است تا زمانی که انسان در راه خدا کشته شود بالاتر از آن خوبی وجود ندارد.

صادقی پور خاطرنشان کرد: باید با عمل به وصیتنامه شهدا در مقابل هجمه های دشمنان اسلام که تمام تلاشهای خود را برای بی اساس کردن بنیان نظام و خانواده ها بکار می گیرند ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره برای شهدا اظهار داشت: علم و تذکر دو مقوله ای است که انسان در طول زندگی به آنها نیازمند است بنابراین آنچه انسان بیشتر به آن نیازمند است علم نیست بلکه تذکر است که دست یابی به این امر مهم از طریق زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا میسر است.

امام جمعه شهرستان طارم آرامش و امنیت حاکم در کشور را مدیون خون پاک شهدا دانست و افزود: طبق فرمایش قرآن نباید به کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده بگوییم بلکه آنها زنده اند و در نزد خداوند متعال روزی می خورند و به حیات ابدی رسیده اند بنابراین حضور در جلسه شهدا ذخیره ای برای عالم برزخ است و دعاهای ایشان در دنیا و آخرت در حق همه ما قطعا کارگشا خواهد بود.

گفتنی است، مراسم معنوی یادواره شهید آبروی محله شهید مصطفی مرادی در روستای جیا با حضور اهالی و شورای اسلامی، مسئولین ادارات، خانواده محترم شهدا و ایثارگران، بسیجیان و جامعه بسیج زنان شهرستان طارم در محل روستای جیا برگزار شد.

ارسال نظرات