امام جمعه پارس آباد مغان:

استفاده بی رویه سموم کشاورزی محيط زيست را تهديد مي كند

امام جمعه پارس آباد مغان با بيان اينكه استفاده بي رويه از سموم و کودهای شیمیایی محیط زیست منطقه را تهديد مي كند، خواستار رسيدگي مسوولان به اين مساله شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۸۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل ازآران مغان، حجت السلام سيد سعيد رشادي در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پارس آباد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسلمانان را به کسب تقوای الهی در این ماه مبارک سفارش کرد و گفت: رحمت و مغفرت بی پایان خداوند متعال در این ماه مبارک بر اهل زمین نازل می شود.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کسب رضای خداوند متعال برشمرد و افزود: انسان در این ماه مبارک می تواند با بهره گیری از دستورات دینی و انجام فرائض دینی خود را از گناهان پاک کند و رضایت خالق را بدست آورد.

امام جمعه پارس آباد به فرا رسيدن 14 خرداد سالروز ارتحال بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) در سال 1368 و نيز انتخاب حضرت آيت الله خامنه اي به رهبري در اين روز اشاره كرد و گفت: ضرورت دارد در گراميداشت اين روز بزرگ مراسمات باشكوهي در شهرستان پارس آباد برگزار شود.

رشادي به قیام خونین 15 خرداد در سال 1342 و همچنين زنداني شدن امام (ره) در اين روز اشاره كرد و از آذين بندي و سياهپوش كردن چهره شهر براي استقبال از سالگرد ارتحال ملكوتي امام (ره) از سوي سپاه، سازمان تبليغات اسلامي و اداره فرهنگ و ارشاد اين شهرستان تقدير كرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی محیط‌زیست، بر لزوم جدی به این مقوله مهم تأکید کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اهمیت محیط‌زیست و سالم بودن محیط زندگی را درک کنیم باید به منابع طبيعي اهميت دهيم، لذا ضروری است برای سالم‌سازی محیط زيست همه خود را مکلف و موظف بدانند و با فرهنگ سازی در این مسیر، زمینه حفظ محیط‌ زیست را فراهم كنند.

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه سموم و کودهای شیمیایی در بيشتر كشورها منسوخ شده، گفت: متاسفانه استفاده بی رویه از سموم و کودهای شیمیایی كشاورزي در منطقه، تهدید جدی برای محيط زيست و قلمرو حيوانات شده است و مي طلبد مسوولان ذيربط با برگزاري جلساتي با كشاورزان، اقدام جدي براي جلوگيري از اين كار اتخاذ كنند.

وي استفاده از كود و سموم شيميايي كشاورزان را آفت بزرگي براي محيط زيست و تهديد سلامت مردم عنوان كرد.

رشادي در ادامه با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س)، بيان كرد: ایشان يكي از ثروتمندترين زنان عرب بود كه اموال فراوانی داشت اما همه را بخاطر صداقت و درستكاري پيامبر اكرم (ص) در راه كمك به فقرا و دین اسلام صرف کرد و اولين زني بود كه مسلمان شد و به دين اسلام ايمان آورد.

وي همچنين در ادامه با بيان اينكه اكثر نهادها بخصوص دولت، وزارت كشور و شوراي نگهبان از زحمات نيروي انتظامي و سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامين امنيت انتخابات قدرداني كردند، گفت: من هم بر خود وظيفه ميدانم از طرف مردم پارس آباد مغان از زحمات نیروی انتظامی اين شهرستان كه در برقراري نظم و امنیت زحمات زيادي كشيدند، تشكر كنم.

امام‌ جمعه پارس آباد همچنين به برپايي سفره افطاري در برخي مساجد اين شهر اشاره و آن را يك امر خداپسندانه دانست و تصريح كرد: برپايي سفره افطار در ماه مبارک رمضان، سنت حسنه ای است که باید ترویج شود.

ارسال نظرات