امام جمعه اشکذر:

مخالفت روحانیت و مردم ایران با رژیم‌های سلطنتی ریشه اعتقادی داشت

خطیب نماز جمعه اشکذر در خطبههای این هفته نماز جمعه اشکذر با تاکید بر ضرورت آشناسازی نسل جوان با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) را افشا کننده حقیقی چهره متجاوز رژیم صهیونیستی دانست و خواستار تلاش مسلمانان در مبارزه با این رژیم شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۴۲۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، خطیب نماز جمعه اشکذر در خطبههای این هفته نماز جمعه اشکذر با تاکید بر ضرورت آشناسازی نسل جوان با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) را افشا کننده حقیقی چهره متجاوز رژیم صهیونیستی دانست و خواستار تلاش مسلمانان در مبارزه با این رژیم شد.


حجت الاسلام طالبیان با تسلیت سالگرد شهدا قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ با اشاره به علل و ریشههای این قیام گفت: مخالفت روحانیت و مردم ایران با رژیمهای سلطنتی ریشه اعتقادی داشت که حاکمان را غاصب میدانستند.
امام جمعه اشکذر با بیان اینکه یکی از علائم دین و شعائر انقلاب اسلامی تکریم انسان های برجسته است افزود: شایسته است مراسم ارتحال حضرت امام (ره) که رهاورد فکری او برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است را با شکوه هر چه تمام برگزار کنیم.
وی به اندیشه و تفکرات حضرت امام در حوزه های مختلف اقتصادی،فرهنگی و سیاسی پرداخت و خاطر نشان کرد: بنیان گذار انقلاب در حوزه اقتصادی بر معیار هایی هم چون استفاده از توان داخلی،توجه به تولیدات داخلی، توجه به عدالت و برابری در توزیع ثروت، مبارزه با مفسدان اقتصادی و اینکه باید روی پای خود بایستیم تاکید داشتند و همین معیارها امروزه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اصول اقتصادی مقاومتی شناخته شده است.
خطیب نماز جمعه اشکذر نفی فرهنگ غربی گری و دفاع از ارزش های اسلامی و سبک زندگی دینی در حوزه فرهنگ را از تفکرات امام بزرگوار دانست.


حجت الاسلام محمدرضا طالبیان در حوزه سیاسی با بیان اینکه امام امت، آمریکا را ام الفساد قرن معرفی کرد گفت: در هر دوره ای مسلمانان نباید از دشمنی آمریکا غفلت کنند و کسانی هستند که از روی جهالت یا مزدوری یا غفلت خود تلاش می کنند تا چهره ظالمانه و خبیثانه آمریکا را خوب جلوه دهند ولی باید بدانند که هر جا که ظلم و جنایتی و یا فتنه ای صورت می گیرد مثل کشورهای اسلامی منطقه نظیر بحرین،یمن،عراق و سوریه دست آمریکا در پشت این قضیه نقش دارد.
امام جمعه اشکذر خطاب به عده ای از دولتمردان کشور که نجات برخی از مسائل و مشکلات کشور را در اصلاح رابطه با شیطان بزرگ یعنی امریکا می دانند گفت: تجربه در طول دوران پس از انقلاب نشان می دهد که آمریکا و غرب تمام تلاش خود را برای دشمنی با اسلام،مسلمانان و به ویژه ملت ایران به کار گرفته است و از هر طریقی در صدد است تا به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.
حجت الاسلام طالبیان تصریح کرد: عده ای از سیاسیون در دوره ای مدافع سر سرخت برجام و توافق با آمریکا بودند ولی امروز که طرف مقابل به عهد و پیمان خود عمل نکرده است به اشتباه خود پی برده اند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.
خطیب نماز جمعه اشکذر اظهار داشت: تجربه برجام بنا به صحبت های مقام معظم رهبری تجربه ای دیگر برای ملت و دولتمردان بود که به این نکته پی ببرند که آمریکا دشمن ماست و یک قدم برای اسلام و مسلمانان بر نخواهد داشت.

ارسال نظرات