مسئول کمیته مهندسی قرارگاه شهید فهمیده در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

بازگشایی زیرگذر کهریزک برای کاهش بار ترافیکی حرم/مسقف سازی صحن های غربی و شرقی

سرهنگ علیرضایی گفت: اصل ماموریت کمیته مهندسی احساس نیازمندی های بخش های مختلف و طراحی و ساخت سازه های مهندسی است.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۸۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

سرهنگ حسنعلی علیرضایی، مسئول کمیته مهندسی قرارگاه شهید فهمیده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهم فعالیت ها و برنامه های این ستاد گفت: اصل ماموریت کمیته مهندسی احساس نیازمندی های بخش های مختلف و طراحی و ساخت سازه های مهندسی است. بر همین اساس ایجاد موانع و ایستگاه های بازرسی در محل رینگ 400 و داخل حرم مطهر توسط سپاه ولی امر و قرارگاه شهید فهمیده طراحی و بهره برداری می گردد.

وی افزود: بخش دوم فعالیت کمیته مهندسی قرارگاه شهید فهمیده بررسی روشنایی های صحن های شرقی و غربی و پارکینگ های اطراف حرم است که با همکاری شهرداری های تهران و حرم امام خمینی(ره) راه اندازی می شود.

علیرضایی عنوان کرد: امسال به دلیل ماه مبارک رمضان و افطاری دادن به زائران حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بحث آماده سازی صحن غربی یا همان صحن حاج آقا مصطفی و صحن شرقی و زیر زمین شامل نورپردازی، جانمایی فلاکس های آب جوش بر عهده کمیته مهندسی قرارگاه شهید فهمیده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بار ترافیکی اطراف حرم مطهر تصریح کرد: گفتنی است بحث بازگشایی زیر گذر کهریزک با همکاری راهور و شهرداری تهران برای کاهش بار ترافیکی بعد مراسم پیش بینی شده است.با توجه به حجم بالای ترافیک اتوبوس ها از شهرهای قم، اراک، اصفهان و... این مسیر جدید بازگشایی شده تا وسایل نقلیه بتوانند در پارکینگ شماره 8 مستقر شوند.

علیرضایی افزود: استقرار 3 ایستگاه ماشین آلات سنگین در ضلع شمال و غرب حرم و داخل صحن برای مقابله با حوادث غیر مترقبه از جمله اقدامات صورت گرفته توسط کمیته مهندسی قرارگاه شهید فهمیده است.

همچنین درخواست ها و نیازمندی های سپاه حضرت ولی امر،سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) و سپاه قدس و دفتر آستان حرم امام خمینی به کمیته مهندسی واگذار شده است و در حد امکانات کارهای مهندسی را انجام داده ایم بحث تأمین آب برای صحن های غربی و شرقی و محفوظ کردن کلیه صحن ها با موکت و فرش از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در صحن غربی بالای سازه ها گونی های پلاستیکی نانو با عمر 3 ساله دارند در نظر گرفته ایم که این سازه ها در گرما و سرما عمر خوبی دارد؛ در صحن شرقی که نصف آن سازه های سقفی به کار گرفته شده در باقی صحن ایستگاه های بازرسی خواهران مستقر است که آن هم پوشیده شده است. زیر زمین هم دارای سیستم های سرمایش مناسب هستند که با دستگاه هواساز چیلر مجهز شده اند.

مسئول کمیته مهندسی در پایان خاطر نشان کرد: گفتنی است امسال مجموعا به طور ثابت 35 نفر با کمیته ارتباط داشتند و مابقی افراد که قابل شمارش نیست غیر مستقیم همکاری داشتند؛ امیدواریم مراسم امسال با شکوه و امنیت هرچه بیشتر برگزار شود تا باقیات و صالحاتی برای همه همکاران و دوستان شود.


ارسال نظرات