مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر مطرح کرد/

پیش‌بینی تولید بیش از 3 هزار تن زردآلو در مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: در سال جاری تولید بیش از 3 هزار تن زردآلو در شهرستان مشگین‌شهر پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۳۶۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل به نقل ازخبرگزاری فارساز اردبیل، احمد شهریار با اعلام خبر پیش‌بینی تولید بیش از 3 هزار تن زردآلو در باغات شهرستان مشگین‌شهر، اظهار کرد: برداشت زردآلو امسال با خوشحالی و شادی باغداران منطقه همراه است زیرا در طی 6 سال گذشته به دلیل بارش تگرگ و سرمای دیررس بهاره باغداران موفق نشدند هیچ محصولی از باغات زردآلوی این شهرستان برداشت کنند.

وی افزود: در سال‌جاری علی رغم بارش نابهنگام دو نوبت تگرگ آن‌هم در زمان شکوفه‌دهی خوشبختانه باغات زردآلوی این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته خسارت کمتری دیدند، به همین دلیل پیش‌بینی ما این است که میزان تولید این محصول در سال‌جاری از مرز 3 هزار تن بگذرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر با اعلام اینکه زردآلوی حسین‌خانی مشگین‌شهر از میوه‌های ممتاز و درجه یکی است که شهرت کشوری و ملی دارد، خاطرنشان کرد: امسال شاهد دو نوبت بارش ناگهانی و نابهنگام تگرک آن‌هم در زمان تلقیح درختان مثمره بودیم ولی با وجود این پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 280 هزار تن انواع محصولات سردرختی از باغات این شهرستان تولید شود.

شهریار افزود: شهرستان مشگین‌شهر در 90 کلیومتری شمال غربی اردبیل دارای 15 هزار هکتار انواع درختان مثمره است که از این میزان 400 هکتار آن را باغات زردآلو تشکیل می‌دهد.

ارسال نظرات