مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

پویایی کتابخانه‌های شهرستان خاتم در استان کم‌نظیر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در دیدار با فرماندار جدید خاتم با اشاره به تلاش وانگیزه بالای کتابداران این شهرستان گفت: کتابخانه‌های شهرستان خاتم، از پویاترین کتابخانه‌ها در استان هستند.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۲۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، رقیه دوست فاطمی‌ها در ابتدای این دیدار که در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان خاتم ارائه کرد و از تلاش‌های سیدعباس طباطبایی، رئیس پیشین اداره خاتم که نقش به سزایی در رشد و پویایی کتابخانه‌های شهرستان داشته است، قدردانی کرد.

وی جایگاه شهرستان خاتم را از نظر سرانه عضویت در استان مطلوب ارزیابی کرد و عنوان داشت: هم‌اکنون 15 درصد از جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که از این نظر، شهرستان خاتم پس از بهاباد در جایگاه دوم استان قرار دارد.

دوست فاطمی‌ها همچنین انگیزه‌ بالای کتابداران خاتم و تلاش‌های دلسوزانه آنان را یکی از علل رشد وضعیت کتاب و کتابخوانی در این شهرستان دانست و گفت: کتابخانه‌های شهرستان خاتم و به ویژه کتابخانه‌های روستایی این شهرستان، جزو پویاترین کتابخانه‌های استان هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم حمایت‌های فرمانداری خاتم در دوران مسئولیت فرماندار جدید این شهرستان، وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان در همه شاخص‌ها به جایگاه مطلوبی برسد.

فرجام فاضلی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خاتم نیز در این دیدار از تلاش‌های پرحجم مدیرکل کتابخانه‌های استان، رؤسای پیشین و فعلی اداره کتابخانه‌های خاتم و کتابداران این شهرستان قدردانی کرد و گفت: براساس آمارهایی که ارائه شد، وضعیت شهرستان خاتم در بحث سرانه عضویت مطلوب است که این امر نشان‌دهنده توجه مردم شهرستان به کتاب و مطالعه و تلاش‌های کتابداران خدوم شهرستان است.

وی همچنین با اشاره به جلسه با مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان برای پیگیری اختصاص بودجه ساخت کتابخانه‌ روستایی چاهک گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته، مبلغ 2 میلیارد ریال برای آغاز عملیات احداث ساختمان جدید این کتابخانه مصوب شد و امیدواریم این مبلغ برای ساخت کتابخانه در آینده‌ای نزدیک اختصاص یابد.

فاضلی همچنین قول مساعد داد اعتبارات تعمیر و تجهیز شهرستانی به شکل ویژه به کتابخانه‌های عمومی خاتم در سال جاری اختصاص یابد.

گفتنی است، در این جلسه علی اسلامی، سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی خاتم و جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و فرمانداری خاتم نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار