مدیرکل گردشگری منطقه آزاد قشم:

پارک کروکودیل قشم توسعه می‌یابد / پارک کروکودیل قشم مجموعه‌ای بی‌نظیر در خاورمیانه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه توسعه پارک کروکودیل قشم به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی این جزیره، خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۹۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمدامین جعفری حسینی با بیان اینکه پارک کروکودیل قشم توسعه می‌یابد، گفت: فاز دوم و سوم طرح توسعه پارک کروکودیل قشم با هدف ایجاد پارک آهوان و آکواریوم بزرگ قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، احداث می‌شود.

به گفته وی، قرار است در کنار تنها پارک کروکودیل ایران در جزیره قشم، انواع آهو، گوزن، کل و بز و ... در یک پارک ویژه حیوانات و انواع آبزیان دریایی هم در یک آکواریم زیبا نگهداری شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با توسعه این مجموعه بازدیدکنندگان می‌توانند در فضایی مناسب، زیبا و بدون حصار با نحوه زندگی این حیوانات آشنا شوند.

وی بیان کرد: پارک کروکودیل قشم مجموعه‌ای بی‌نظیر در خاورمیانه است و به همت یک زوج کارآفرین راه‌اندازی شده و در طول سال پذیرای ساکنین و گردشگران جزیره قشم است.

به گفته جعفری حسینی، ویژه برنامه «عصرهای خانوادگی با حیوانات» که هر روز عصر در پارک کروکودیل انجام می‌شود و شامل غذا دادن به حیوانات توسط بازدیدکنندگان است بسیار مورد توجه ساکنین و گردشگران قرار گرفته است.

وی، جذب گردشگران بیشتر به جزیره، آشنایی فرزندان و خانواده‌ها با حیوانات، ترویج دوست داشتن حیوانات و ایجاد فضایی دلنشین و با نشاط برای خانواده‌ها را ازجمله اهداف اجرای چنین طرح‌هایی در جزیره زیبای قشم دانست.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت‌های فراوان طبیعی و تاریخی همچون طولانی‌ترین غار نمکی جهان، جنگل‌های دریایی حرا، دره و تنگه چاهکوه، بام قشم، خلیج دلفین‌ها، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، غارهای خوربس، چاه‌های تلا، بادگیرها، کوه‌ها، اشتران، آهوان، ماهیان زیبا، قلاع پرتغالی‌ها، آئین‌های سنتی، صنایع دستی و ...  به‌عنوان یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور در جنوب ایران واقع شده است.

ارسال نظرات