مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان خبر داد:

اجرای طرح‌های آموزشی "خادم" و "ماه‌شهر" در ماه رمضان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان از اجرای طرح‌های خانواده آماده در مخاطرات (خادم) و میزبان آموزش همگانی شهروندان (ماه‌شهر) از سوی معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۰۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،  علی اعمی برنطین در جمع خبرنگاران از تداوم و گسترش برنامه‌های آموزشی این جمعیت در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح‌های خانواده آماده در مخاطرات (خادم) و میزبان آموزش همگانی شهروندان (ماه‌شهر) از سوی معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت خبر داد و اظهار کرد: آگاهی‌بخشی پیشگیرانه و آمادگی بخش و آموزش کمک‌های اولیه به‌عنوان اولویت‌های آموزش همگانی جمعیت هلال‌احمر بوده و در سال جدید رویکردمان کیفیت‌گرا و ارتقاء سطح پوشش خدمات آموزشی خواهد بود.

همچنین سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استانهرمزگان در ادامه افزود: دو طرح آموزشی خادم و ماه‌شهر، ضمن ادامه در ماه مبارک رمضان، زمینه ارائه آموزش‌های پیشگیرانه و آمادگی‌بخش امدادی و کمک‌های اولیهبه شهروندان را فراهم می‌کند.

یحیی بازیاری زاده در تشریح طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم)، اضافه کرد: در طرح ملی خادم پنج هزار و 300 خانواده در کل استان هرمزگان به‌صورت آزمایشی از طریق آموزش آگاهی‌بخش سرپایی در مراجعه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به درب منازل، با 12 گام و نکته آموزشی نظیر آشنایی با کیف اضطراری و کپسول‌های اطفاء حریق و داشتن نقشه، توافق و تمرین خانوادگی برای شرایط اضطراری آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح خانواده‌ها در هر ماه با یکی از این مقولات آشنا و پس از اتمام طرح با ارزیابی ثانویه میزان رشد آمادگی خانواده‌های مشمول این طرح آزمایشی محاسبه و به خود آنان و مراجع ذیصلاح پیش‌بینی شده اعلام می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به رشد و ارتقاء میانگین آمادگی خانواده‌ها است؛ همچنین سهمیه تخصیصی استان میان کل شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش استان هرمزگان در تشریح طرح میزبان آموزش همگانی شهروندان (ماه‌شهر) نیزافزود:این طرح برای استفاده از ظرفیت ادارات و نهادهای عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی که مسئولیت آن بر عهده جمعیت هلال‌احمر است، برای آموزش کمک‌های اولیه به شهروندانطراحی شده که در ماه رمضان اجرا خواهد شد.

بازیاری زاده با بیان اینکه ادارات و نهادهای عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با هماهنگی و موافقت قبلی با جمعیت هلال‌احمر، میزبان برگزاری دوره آموزش کمک‌های اولیه برای شهروندان ساکن در بافت پیرامونی خود شده است، ابراز کرد: امیدواریم از این طریق نقش حداقلی خود به‌عنوان عضو کارگروه را در پیوند با مردم و شورای هماهنگی مدیریت بحران و جمعیت هلال‌احمر ایفاء کنیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از میزبانی ادارات کل منابع طبیعی ومیراث فرهنگی، صنایع دستیو گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: این طرح با سایر ادارات عضو کارگروه در طول ماه مبارک رمضان و پس‌ازآن ادامه داشته و بعد از بررسی اجرای آزمایشی آن در مرکز استان در سطح شعب نیز توسعه خواهد یافت.

ارسال نظرات