نشست خبری مشترک رؤسای زندان، ستاددیه و معاون دادگستری استان اردبیل:

650محکوم مالی غیر عمد چشم انتظار گلریزان هستند

نشست خبری مشترک رؤسای زندان، ستاددیه و معاون دادگستری استان اردبیل امروز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۹۷۱۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازپایگاه خبری آذرسلام، نشست خبری مشترک مدیر ستاد دیه - معاون پیشگیری از جرایم دادگستری و زندان استان اردبیل در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

یوسف خدادادی معاون پیشگیری از جرایم دادگستری استان اردبیل ستاد دیه را ستادی غیر انتفایی مردمی و خیرخواهانه برشمرد و اظهار داشت: عمر تاسیس ستاد دیه 27 سال بوده و از فعالیت آن 20 سال می گذرد.

وی اقشار و جامعه هدف مورد کمک این ستاد را محکومین و مقروضین جرایم مالی غیر عمد شامل؛ عدم توان پرداخت اجاره بها، چک برگشتی تامین جهیزیه، اختلافات خانوادگی در بخش مهریه و نفقه و سایر موارد مرتبط دانست و گفت: این افراد مجرم بزه کا رنیستند و به دلیل نوسانات مالی و اجتماعی زندانی شده اند که به زندان رفتن این افراد و مجالست با سایر زندانیان حرفه ای و سابقه دار خود معضلاتی در هنگام خروج از آن ایجاد می کند.

خدادادی یادآور شد: تاکنون بیش از یکصد هزار نفر با کمک مبالغی سنگین از سوی افراد خیر و تسهیلات بانکی آزاد شده اند.

وی در ادامه تعداد زندانی ازاد شده از محل مساعدت این ستاد را در استان اردبیل تاکنون 4 هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته 278 نفر آزاد شده اند.ظرفیت وجود افراد خیر و نوعدوست استان بالا بوده طوری که خیری 35 نفر از محکومین مالی زیر 5 میلیون تومان را آزاد کرده است.

وی با استقبال از فرهنگ شدن اهدائ هزینه های نذورات و احسان به ستاد دیه و کمک به زندانیان مالی را ستود و از رسانه ها خواست : بیشتر به این موضوع بپردازند.

معاون پیشگیری از جرایم دادگستری استان اردبیل از مردم خواست: در جشن گلریزان روز شنبه بعد از نماز مغرب در سالن ولایت سپاه حضور و مشارکت موثر داشته باشند.

وی در پایان گفت: برای 650 نفر زندانی فعلی مبلغی نزدیک به 90 میلیارد تومان پول لازم است ولی با مبلغ کم نیز می توان تعدادی را ازاد کرد.

فتحی رئیس زندان های استان نیز گفت: 33 درصد ورودی زندان را زندانیان محکومین مالی تشکیل می دهند که دومین جایگاه و رتبه را به خود اختصاص داده است.

فتحی با اشاره به تاثیرات و اسیب زا بودن حضور این افراد در کنار سایر زندانیان حرفه ای آن را مطلوب ندانست و در این باره گفت: طبق مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام باید دولت برای زندانیان و محکومین مالی مکان مستقل و مجاز می ساخت اما متاسفانه هنوز اجرا نشده است.

محبوبی مدیر ستاد دیه استان اردبیل نیز در این نشست گفت: از بین 650 نفر زندانی مالی موجود 350 نفر واجد شرایط کمک مالی هستند و مابقی به جهت بازگشت مجدد به زندان آن هم به دلیل مشکلات مالی و سایر موارد از این کمک نمی توانند بهره مند شوند.

وی گفت: زندانیان جرایم مالی غیر عمد به ترتیب اولویت؛ مهریه – نفقه - حوادث رانندگی و حوادث و اسیب کارگاهی است که میانگین سنی آنان از 35 تال 45 سال است.

وی گفت: از سال گذشته 258 نفر با کمک مالی 38 میلیارد تومان از زندان ازاد شده اند.

ارسال نظرات