مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بهره مندی بیش از 40 هزار مددجوی زنجانی از خدمات فرهنگی کمیته امداد

کد خبر: ۸۸۶۹۸۱۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از راهبردهای اصلی کمیته امداد توجه به ابعاد معنوی و فرهنگی خانواده های تحت حمایت است، گفت: به منظور زمینه سازی برای خوداتکایی و توانمندسازی جامعه هدف خدمات آموزشی ، فکری و فرهنگی متناسب با گروههای مختلف مددجویی به آنها ارائه می شود .

هدایت صفری با بیان اینکه خدمات فرهنگی ارائه شده در کمیته امداد با هدف ارتقاء سطح اعتقادی ، مذهبی و تقویت باورهای دینی مددجویان تحت حمایت پیگیری و اجرا می شود، افزود : خدمات ارائه شده در حوزه فرهنگی موجب می شود مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به مسیر توانمندسازی و تلاش برای کسب معیشت هدایت شوند.

وی اظهار داشت: رویکردهای مهم حوزه فرهنگی کمیته امداد ارائه خدمات آموزشی ، فکری و فرهنگی مبتنی بر آموزه های قرآنی و این موضوع در برنامه های آموزشی این نهاد به عنوان یک مرجع اثربخش در هدایت انسانها مورد توجه است .

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در حوزه فرهنگی در سال گذشته ، تصریح کرد: تعداد 40 هزار و 537 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سال 95 از خدمات فرهنگی این نهاددر سرفصل های مختلف بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خدمات فرهنگی ارائه شده به مددجویان دربخش آموزش و ارتقاء سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت بوده است ، افزود : تعداد 28 هزار و 821 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته اماد در سال گذشته از این سرفصل خدمتی بهره مند شده اند.

صفری آموزش های ارائه شده به جامعه هدف کمیته امداد را در بخش های مختلف و براساس گروه های مختلف مددجویی عنوان و اظهار کرد: آموزش های خانواده در سال گذشته در سرفصل های آموزش های گروهی، طرح فلاح، اردویی، غیرحضوری و همایش ها به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است .

وی اظهار داشت: از مجموع مددجویان بهره مند از آموزش های ارائه شده کمیته امداد در سال گذشته 87 درصد زن و 13 درصد مرد بوده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه گزارشی از ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سایر سرفصل ها در سال گذشته خبر داد و افزود : این خدمات در قالب اردوهای آموزشی تربیتی جوانان و بزرگسالان ، اردوهای زیارتی ،خدمات ارائه شده به دانش آموزان در کانون های فرهنگی ، ارتقای دانش و بینش اسلامی جامعه هدف و کمک به پیشگیری از اعتیاد بوده است .

صفری با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای ارائه این خدمات محل کمکهای مردمی و اعتبارات امداد تامین می شود ، گفت : طی سال گذشته به منظور اثربخشی خدمات کمیته امداداستان در حوزه فرهنگی مبلغ 13 میلیارد و 441میلیون ریال در سرفصل های مختلف هزینه شده است .

وی افزود : طبق آمارهای موجود از مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه فرهنگی 7 میلیارد و 682 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و پنج میلیارد و 759 میلیون ریال از محل کمکهای مردمی تامین شده است.

ارسال نظرات