کتاب نیمرخ ماه2؛ شهید محمود امان الهی به روایت همسر شهید

کد خبر: ۸۸۶۹۸۳۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کتاب "نیمرخ ماه 2 " خاطرات شهید محمود امان الهی را به روایت همسر این شهید گرانقدر را به تصویر می کشد.

 

کتاب "نیمرخ ماه 2 "  به قلم زهرا قرنی و به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان و در 216 صفحه در قطع پالتویی چاپ و منتشر شده است.

 

شهید محمود امان الهی در روز بیست و پنجم خرداد ماه سال 1339 در روستای جعفرآباد بیجار دیده به جهان گشود. پدرش شهید احد امان الهی و مادرش فاطمه نام داشت. شهید امان الهی تا پایان دوره کارشناسی درس خواند و بعد از آن ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر و دو فرزند دختر شد.

 

با عنوان ستوان یکم ژاندارمری و با سمت مشاور اجرایی در جبهه هایحق علیه باطل حضور یافت. بر اثر اصابت ترکش و عوارض ناشی از موج انفجار مجروح شد. شهید امان الهی مدتی بعد به اسارت نیروهای حزب بعث عراق درآمد و بر اثر ضربه های مکرر به سر و صورتش، به شدت آسیب دید.

 

شهید امان اللهی بعد از پشت سر نهادن دوران سخت اسارت و تحمل شکنجه های وحشیانه دژخیمان بعث، بار دیگر لباس رزم به تن کرد تا پرچم سه رنگ ایران اسلامی را بر فراز قله های سربلندی و افتخار به احتزاز در آورد.

 

شهید محمود امان اللهی در روز هفدهم خرداد ماه سال 1379 قلب مهربانش را به نوجوان هفده ساله ای که در آستانه مرگ بود تقدیم کرد، تا یک بار دیگر درس آزادگی و آزاد مردی را به نسل های بعدی انقلاب بیاموزد.

 

کتاب مذکور در 1.000 نسخه و توسط انتشارات فاتحان به چاپ رسیده است و در شهرستان سنندج ـ خیابان جام جم ـ جنب صدا و سیمای مرکز کردستان ـ  مجتمع شهدای بسیج ـ مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج به فروش می رسد.

ارسال نظرات